صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۷ - ۲۴ تير ۱۴۰۳

معرفی بهترین نرم‌افزار امضای دیجیتال اندروید معتبر و قانونی

در سال‌های اخیر، حضور هرچه بیشتر اشخاص حقیقی و حقوقی در فضای مجازی باعث شده فرایند‌های مختلف شخصی و کاری علاوه بر بُعد حقیقی، درگیر و دچار بعد مجازی یا دیجیتالی هم بشوند.
کد خبر : 922325

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در سال‌های اخیر، حضور هرچه بیشتر اشخاص حقیقی و حقوقی در فضای مجازی باعث شده فرایندهای مختلف شخصی و کاری علاوه بر بُعد حقیقی، درگیر و دچار بعد مجازی یا دیجیتالی هم بشوند. این موضوع باعث شده مسئله تعاملات دیجیتالی رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفته و در همین راستا، امضای دیجیتال به‌عنوان یک راه‌حل جامع، رایج، معتبر و قانونی پا به عرصه وجود بگذارد که امروزه در مسیر جایگزینی با امضای سنتی است.

بستر قانونی امضای دیجیتال توسط قانون تجارت الکترونیک در سال ۱۳۸۲ در ایران به‌صورت رسمی فراهم شده است و به طور مشابه در سایر کشورها نیز رد پای قانونی‌اش دیده می‌شود. در واقع امضای دیجیتال یک فناوری امن و پذیرفته شده در عرصه بین‌الملل است؛ لذا باتوجه‌به رغبت و میل عمومی برای بهره‌مندی از این فناوری و مزایای آن، قصد داریم بهترین روش و در واقع بهترین نرم‌افزار امضای دیجیتال اندروید را به شما معرفی کنیم.

اپلیکیشن امضای دیجیتال فراشناسا، شماره‌یکِ ایرانی

از آنجایی ابزار مربوط به امضای دیجیتال قرار است مجری قانون تجارت الکترونیک باشد، قطعاً از سوی دولت نظارت شده و استانداردسازی می‌شود. به همین دلیل، گزینه‌های موجود محدود، قدرتمند و شناخته شده‌اند. همچنین وجود آمار رسمی هر کدام می‌تواند جهت و میزان میل عمومی به آن‌ها را نشان دهد.

فراشناسا با ارائه جامع خدمات eKYC و سابقه ۱۷ میلیون احراز هویت موفق و صدور ۳ میلیون گواهی امضای دیجیتال، برند شماره یک این حوزه است.

 

اپلیکیشن امضای دیجیتال فراشناسا ساده‌ترین و بهترین روش دریافت گواهی امضای دیجیتال اختصاصی است که اشخاص به کمک آن می‌توانند بسیاری از اسناد و قراردادها را به شکل دیجیتال، رسمی، معتبر و قانونی امضا کنند. امضایی که در تمامی نهادها قابل‌استناد است.

این نرم‌افزار قدرت گرفته از سامانه فراشناسا است که قبل از ورود به عرصه عمومی، به شکل زیرساخت در سازمان‌های معتبری مثل بانک رسالت فعالیت داشته و اصطلاحاً امتحان خود را پس داده است. حالا با ورود فراشناسا به فضای عمومی، کسب‌وکارها این فرصت را دارند که به بستر امن تعاملات و خدمات دیجیتالی دسترسی پیدا کرده و در برداشتن سهم بازار آینده از رقبای خود پیشی بگیرند.

نرم‌افزار امضای دیجیتال اندروید فراشناسا چگونه کار می‌کند؟

این خدمت متشکل از دو بخش است؛ بخشی در طرف کسب‌وکارها، بخشی هم در سوی کاربران و مشتریان نهایی. به این شکل که کسب‌وکارها باید زیرساخت این فناوری را (که چندان پیچیده و هزینه بر هم نیست) تهیه کنند تا کاربران بتوانند از خدمات نرم‌افزار امضای دیجیتال اندروید دررابطه‌با کسب‌وکارهایی که زیرساخت مربوطه را در اختیار دارند، استفاده نمایند.

دررابطه‌با زیرساخت‌های لازم برای کسب‌وکارها…

در وبگاه رسمی فراشناسا، صفحه خدمت امضای دیجیتال وجود دارد که از طریق آن می‌توانید به برگه درخواست زیرساخت امضا دسترسی پیدا کنید. این فرم، درخواستی ساده برای ارتباط اولیه و مشاوره دررابطه‌با خدمت موردنیاز است. هر کسب‌وکاری باتوجه‌به چهارچوب و شرایطی که دارد، نیازمند بررسی اولیه برای دریافت بهترین زیرساخت شخصی‌سازی‌شده است. تصویر این فرم را در ادامه می‌بینید.

تصویر فرم درخواست سرویس امضای دیجیتال

 

دررابطه‌با فراشناسا ذکر این نکته [که از تصویر فوق نیز می‌توان آن را تشخیص داد] ضروری است:

این سامانه صرفاً محدود به خدمات امضای دیجیتال نیست و کلیه خدمات حوزه eKYC را به طور جامع ارائه می‌دهد. برای مثال، خدمت احراز هویت الکترونیکی که در صفحات وب، نرم‌افزارها، اپلیکیشن‌ها و… کاربرد دارد، جزو خدمات فراشناسا است.

دررابطه‌با اپلیکیشن امضای دیجیتال و کاربران نهایی…

کاربران نهایی می‌توانند با دانلود رایگان اپلیکیشن امضای دیجیتال فراشناسا به کلیه خدمات این حوزه به شکل کاملاً غیرحضوری دسترسی داشته باشند. این یعنی شما می‌توانید گواهی اختصاصی امضای دیجیتال خود را کاملاً آنلاین و از طریق اپلیکیشن دریافت کنید.

نرم‌افزار امضای دیجیتال اندروید فراشناسا همچنین بستری امن برای ارتباطات رسمی و ارسال اسناد و مدارک است؛ بنابراین شما می‌توانید نسبت به حفاظت اطلاعات شخصی خود اطمینان داشته باشید. دقت کنید که سامانه فراشناسا صرفاً پل فنی تطبیق‌دهنده اطلاعات است و به‌هیچ‌وجه از طرف خود نسبت به هویت اشخاص حقیقی و حقوقی آگاه نمی‌شود. اطلاعات و اسناد مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی صرفاً بین طرفین قابل نمایش هستند.

اپلیکیشن امضای دیجیتال فراشناسا

 

دررابطه‌با نرم‌افزار امضای دیجیتال اندروید فراشناسا باید بدانید:

این برنامه مجری و درگاه معاملات و تعاملات رسمی، امن و قانونی الکترونیکی بوده و تحت‌نظر قانون رسمی کشور موظف به رعایت استاندارد در ارائه خدمات است.

مزیت امضای دیجیتال چیست؟

در یک‌کلام و به‌طورکلی، باید گفت که فناوری امضای دیجیتال به دلیل امنیت فوق‌العاده بالایی که دارد، تقریباً و عملاً غیر قابل جعل است؛ برخلاف امضای خیس یا سنتی که چنین نیست. مزیت بزرگ دیگر این است که این امضا برای دنیای جدید طراحی شده و می‌تواند به تعاملات الکترونیکی رسمیت ببخشد که از عهده امضای خیس برنمی‌آمد.

این دو مسئله باعث شده‌اند که امضای دیجیتال خواه‌ناخواه در حال تصاحب جایگاه امضای سنتی باشد. برای عموم مردم این اتفاق بالاخره رخ می‌دهد و فرقی هم ندارد که شما گواهی امضای خود را امروز از نرم‌افزار امضای دیجیتال اندروید بگیرید یا فردا؛ اما برای کسب‌وکارها، از نظر رقابت تجاری، مسئله کمی پررنگ است. به‌خصوص در بازه زمانی فعلی که فناوری مذکور بسترساز دیجیتالی‌شدن و افزایش درآمد کسب‌وکارهای کوچک شخصی شده است.

در واقع فناوری امضای دیجیتال فراشناسا مزایای متعددی برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط (SMEs) ارائه می‌دهد که می‌تواند به آنها در صرفه‌جویی در زمان، پول و افزایش امنیت کمک کند. برخی از مزایای کلیدی را در ادامه نام می‌بریم:

۱. افزایش امنیت

امضای دیجیتال فراشناسا به طور قابل‌توجهی امنیت معاملات و اسناد الکترونیکی را افزایش می‌دهد. با استفاده از رمزنگاری قوی و ارتقای آن به کمک عامل بیومتریک، امضای دیجیتال از جعل، انکار و دست‌کاری اسناد محافظت می‌کند. این امر برای کسب‌وکارها، به‌خصوص آن‌هایی که به طور فزاینده‌ای در حال انجام معاملات آنلاین هستند، بسیار مهم است.

۲. افزایش کارایی

امضای دیجیتال فرایند امضای اسناد را ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند. با امضای دیجیتال اسناد، دیگر نیازی به چاپ، امضا و ارسال آنها به‌صورت فیزیکی نیست. این امر می‌تواند در زمان و هزینه‌های قابل‌توجهی صرفه‌جویی کند، به‌خصوص برای سازمان‌هایی که با تعداد زیادی از اسناد سروکار دارند.

۳. بهبود دسترسی

نرم‌افزار امضای دیجیتال اندروید فراشناسا به کسب‌وکار شما امکان می‌دهد تا اسناد را به‌راحتی با طرفین در هر نقطه از جهان به اشتراک بگذارید. این امر می‌تواند به‌ویژه برای کسب‌وکارهایی که با مشتریان یا شرکای بین‌المللی کار می‌کنند، مفید باشد.

۴. افزایش اعتبار

استفاده از فراشناسا می‌تواند به ایجاد اعتماد با مشتریان، شرکا و سایر ذی‌نفعان کمک کند. این امر به دلیل افزایش امنیت و کارایی امضای دیجیتال است.

۵. انطباق با مقررات

در برخی از صنایع، استفاده از امضای دیجیتال برای انطباق با الزامات قانونی ضروری است. به‌عنوان‌مثال، در بسیاری از کشورها، قراردادهای الکترونیکی که با استفاده از امضای دیجیتال امضا شده‌اند، به همان اندازه قراردادهای کاغذی که به‌صورت فیزیکی امضا شده‌اند، قابل‌اجرا هستند.

۶. مزایای زیست‌محیطی

استفاده از نرم‌افزار امضای دیجیتال اندروید می‌تواند به کاهش مصرف کاغذ و ضایعات کمک کند. این امر می‌تواند به کسب‌وکار در ارتقای تعهد خود به پایداری زیست‌محیطی کمک کند که به نوبه خود جنبه مثبت اجتماعی و تبلیغاتی نیز دارد.

امروز نوبت شماست

علاوه بر امضای دیجیتال، سامانه فراشناسا خدمات احراز هویت الکترونیکی را نیز ارائه می‌دهد. برای درخواست این خدمات، کافی است وارد وبگاه رسمی سامانه eKYC فراشناسا شده و فرم مربوطه را پر کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر