صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اژد‌های قرمز چگونه در قاره سبز دوام می‌آورد؟/ قانون هوش مصنوعی هزینه شرکت‌های چینی را بالا می‌برد

قانون جامع هوش مصنوعی از اول ماه آگوست در اتحادیه اروپا اجرایی خواهد شد و در بحبوحه این ماجرا شرکت‌های چینی نگران افزایش هزینه‌های انطباق با این قانون هستند.
کد خبر : 922275

به گزارش خبرگزاری علم وفناوری آنا به نقل از ساوت چاینا مورنینگ پست، نخستین قوانین جامع هوش مصنوعی جهان که از اول آگوست در سراسر اتحادیه اروپا  اجرایی می‌شود، طبق پیش‌بینی‌ها، هزینه‌های ارزیابی و انطباق را برای شرکت‌های فناوری چینی که در ۲۷ کشور عضو این بلوک تجارت می‌کنند، افزایش خواهد داد.  

هدف از قانون هوش مصنوعی که در ماه مه پس از تصویب قانون توسط پارلمان اروپا در ماه مارس توسط شورای اتحادیه اروپا تصویب شد، حفاظت از حقوق اساسی، دموکراسی، حاکمیت قانون و پایداری محیط زیست در برابر بخش پرخطر هوش مصنوعی است که در عین حال با تقویت نوآوری و تثبیت اروپا همراه خواهد بود.

شرکت‌های چینی فعال در حوزه هوش مصنوعی پیش‌بینی می‌کنند که هزینه‌ها و تلاش‌ها برای پیروی از مقررات اتحادیه اروپا افزایش یابد و برخی افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی هزینه‌های تحقیق و توسعه و آزمایش را پیش‌بینی می‌کنند.

قانون هوش مصنوعی، فناوری هوش مصنوعی را بر اساس خطرات بالقوه و سطح تأثیر آن دسته‌بندی می‌کند و ۱۲ عنوان اصلی را که شامل اعمال ممنوعه، سیستم‌های پرخطر، تعهدات شفافیت و سایر اقدامات حاکمیتی می‌شود، مشخص می‌کند. همچنین کشور‌های عضو را موظف می‌کند که بخش‌های نظارتی برای آزمایش‌های واقعی برنامه‌های هوش مصنوعی ایجاد کنند.

عدم رعایت مقررات می‌تواند منجر به جریمه‌های سنگین تا ۳۵ میلیون یورو یا ۷ درصد از کل گردش مالی سالانه شرکت متخلف در سراسر جهان شود. این مقررات بر تضمین کیفیت، مرتبط بودن و معرف بودن داده‌های آموزشی تمرکز می‌کند، در حالی که محدودیت‌های شدیدی را بر استفاده از داده‌های شخصی اعمال می‌کند تا عملکرد و عدالت راه‌حل‌های هوش مصنوعی را افزایش دهد.

مقررات جامع هوش مصنوعی اتحادیه اروپا منعکس کننده تلاش‌های جهانی برای ایجاد حفاظ‌های فناوری هوش مصنوعی، به ویژه در پی رونق خدمات هوش مصنوعی مولد است. این مقررات به دنبال ایجاد تعادل بین تقویت نوآوری و پرداختن به خطرات بالقوه مرتبط با فناوری هوش مصنوعی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر