صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا:

خسرویان: مسئله محوری در مرجعیت علمی حل‌کننده چالش‌هاست

رئیس دانشگاه ملی مهارت گفت: مقاله محوری و مسئله محوری در مرجعیت علمی به تنهایی قابل تفسیر نیستند، اما نگاه مسئله محور می‌تواند حوزه‌های پژوهش را به سمت نیازمحوری و حل چالش‌ها سوق دهد. 
کد خبر : 922118

عرفان خسرویان رئیس دانشگاه ملی مهارت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه و آموزش دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با بیان اینکه مرجعیت علمی یعنی یک کشوری نقطه اوج و قله‌های یک دانشی را طی کند و بتواند مشکل گشا برای حوزه علمی باشد؛ تاکید کرد: سایر دانشمندان و کشور‌های دنیا باید بتواند از کشوری که مرجع علمی است دنباله وری کرده و پیروی کنند و دارای سبک و پارادایم مخصوص به خود در آن حوزه علمی باشند. 

رئیس دانشگاه ملی مهارت در پاسخ به این سوال که آیا مرجعیت علمی باید در رشته‌ای خاص باشد یا همه رشته‌ها را در بر می‌گیرد؟، گفت: اگر مرجعیت علمی شامل همه رشته باشد، ایده آل خواهد بود، اما از حیث حکمرانی هر کشوری بنا بر اولویت‌ها و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود باید هدفگذاری خود را انجام دهد تا بخشی از علوم و فناوری به مرجعیت علمی برسد. 

خسرویان درباره اهمیت مسئله محوری و مقاله محوری در مرجعیت علمی اظهار کرد: هر دو این موضوعات شاخص هستند، هیچ کدام به تنهایی قابل تفسیر نیستند، اما نگاه مسئله محور می‌تواند حوزه‌های پژوهش را به سمت نیازمحوری و حل چالش‌ها سوق دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر