خسرویان: مسئله محوری در مرجعیت علمی حلکننده چالشهاست
عرفان خسرویان رئیس دانشگاه ملی مهارت در گفتوگو با خبرنگار گروه و آموزش دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با بیان اینکه مرجعیت علمی یعنی یک کشوری نقطه اوج و قلههای یک دانشی را طی کند و بتواند مشکل گشا برای حوزه علمی باشد؛ تاکید کرد: سایر دانشمندان و کشورهای دنیا باید بتواند از کشوری که مرجع علمی است دنباله وری کرده و پیروی کنند و دارای سبک و پارادایم مخصوص به خود در آن حوزه علمی باشند.
رئیس دانشگاه ملی مهارت در پاسخ به این سوال که آیا مرجعیت علمی باید در رشتهای خاص باشد یا همه رشتهها را در بر میگیرد؟، گفت: اگر مرجعیت علمی شامل همه رشته باشد، ایده آل خواهد بود، اما از حیث حکمرانی هر کشوری بنا بر اولویتها و ظرفیتها و توانمندیهای موجود باید هدفگذاری خود را انجام دهد تا بخشی از علوم و فناوری به مرجعیت علمی برسد.
خسرویان درباره اهمیت مسئله محوری و مقاله محوری در مرجعیت علمی اظهار کرد: هر دو این موضوعات شاخص هستند، هیچ کدام به تنهایی قابل تفسیر نیستند، اما نگاه مسئله محور میتواند حوزههای پژوهش را به سمت نیازمحوری و حل چالشها سوق دهد.
انتهای پیام/