صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۵۰ - ۲۱ تير ۱۴۰۳
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا:

هدف استراتژیک ایران، امنیت و صلح پایدار در منطقه است

سرلشکر صفوی گفت: دانشگاه عالی دفاع ملی و برخی دیگر از دانشگاه‌های نظامی ایران با تبادل استاد و دانشجو میان مراکز آموزش عالی نیروهای مسلح کشورهای همسایه و همسو و انتقال تجارب به یکدیگر، یک هدف استراتژیک یعنی امنیت مشترک و صلح پایدار را در خلیج فارس، در منطقه غرب آسیا و منطقه قفقاز تحقق بخشند.
کد خبر : 921886

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرلشکر پاسدار«سید یحیی رحیم صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در مراسم دانش‌آموختگی اولین دوره دفاع ملی دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه عالی دفاع ملی اظهارداشت: دانشگاه عالی دفاع ملی افتخار می‌کند که در راستای تدابیر مقام معظم رهبری و در چارچوب سیاست خارجی ایران، اصل سیاست همسایگی را بر مبنای ایجاد همگرایی منطقه‌ای جهت ارتقا و توسعه روابط همه جانبه سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی ما با ۱۵ کشور همسایه و کشور‌های دوست در دولت سیزدهم به ریاست شهید آیت الله رئیسی و هم اکنون در دولت چهاردهم با ریاست جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان در اولویت قرار داده است.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه در سیاست همسایگی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها تبادل استاد و دانشجو بین دانشگاه‌های ایران و دانشگاه‌های کشور‌های همسایه است خاطرنشان کرد: به فضل الهی، جمهوری اسلامی ایران چه در بخش دانشگاه‌های دولتی و چه در بخش دانشگاه‌های نیرو‌های مسلح از ظرفیت بسیار بالایی در آموزش عالی برخوردار است و هم اکنون جمهوری اسلامی ایران ۲۲۷۶ دانشگاه و مرکز آموزش عالی دارد که بیش از ۱۲۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی به وزارت علوم و نزدیک به ۵۰ دانشگاه علوم پزشکی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وابسته و بقیه دانشگاه‌های آزاد اسلامی، علمی کاربردی، پیام نور و دانشگاه‌های غیر دولتی هستند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تاکید کرد: هم اکنون یکصد هزار دانشجوی خارجی در ایران مشغول آموزش تحصیلات عالی هستند.

وی با بیان اینکه ما بیش از ۴۰ دانشگاه و پژوهشگاه عالی در سطح نیرو‌های مسلح داریم اظهار داشت: ۴۰ دانشگاه و پژوهشگاه مستقل که تابع ستاد کل نیرو‌های مسلح هستند و از بهترین مراکز آموزش عالی نظامی در منطقه غرب آسیا در تخصص‌های هوایی، دریایی، زمینی، پدافند هوایی و علوم استراتژیک به شمار می‌روند.

سرلشکر صفوی افزود: دانشگاه عالی دفاع ملی که شما در آن آموزش دیدید به عنوان تنها مرکز تربیت و آموزش در سطح راهبردی یعنی بالاترین سطح آموزش نظامی جمهوری اسلامی ایران است.

سرلشکر رحیم صفوی با تاکید بر اهمیت برقراری دیپلماسی علمی گفت: دانشگاه عالی دفاع ملی مطابق اساسنامه مصوب فرمانده معظم کل قوا وظیفه و مأموریت دیپلماسی و همکاری‌های علمی با سایر کشور‌ها و ارائه خدمات مستشاری آموزشی و پژوهشی به کشور‌های دوست و همسو به طور خاص جبهه مقاومت را عهده دار است.

وی ادامه داد: دانشگاه عالی دفاع ملی و برخی دیگر از دانشگاه‌های نظامی ایران افتخار دارند در راستای دیپلماسی دفاعی امنیتی ایران و همسایگان، با تبادل استاد و دانشجو میان مراکز آموزش عالی نیرو‌های مسلح کشور‌های همسایه و همسو و انتقال تجارب به یکدیگر، یک هدف استراتژیک یعنی امنیت مشترک و صلح پایدار را در خلیج فارس، در منطقه غرب آسیا و منطقه قفقاز تحقق بخشند.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس افزود: این هدف اساسی جز با مشارکت رهبران سیاسی و دولتمرد‌ها و نیرو‌های مسلح کشور‌های همسایه و بدون دخالت و حضور بیگانگان در این منطقه حاصل نخواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر