صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حجت‌الاسلام خسروپناه: مسائل کلیدی در اجرایی‌سازی سند امنیت غذایی شناسایی شوند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر شناسایی مسائل کلیدی در اجرایی‌سازی سند امنیت غذایی تاکید کرد.
کد خبر : 921842

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در یک نشست صمیمی با رؤسای مؤسسات پژوهشی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان تات به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه در این نشست اظهار کرد: اقداماتی که سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در زمینه امنیت غذایی صورت داده است به صورت مکتوب آماده شود که شامل گزارش کارکردی و آماری باشد در این گزارش‌ها ظرفیت پژوهشکده‌ها و دستاورد‌های آن مشخص شود.

وی با بیان اینکه الگوی حکمرانی امنیت غذایی به یک معنا در تات شکل گرفته است، گفت: به نظر می‌رسد که شناخت مسئله‌ها، نیازها، راهکار‌ها و آینده‌نگری در سازمان تات وجود دارد که همگی آنها عناصر حکمرانی هستند، اما در موضوع امنیت غذایی باید مشخص شود که چه عناصری از حکمرانی امنیت غذایی در تات شکل گرفته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سازمان تات نسبت به گذشته پیش ارتقا پیدا کرده است، ادامه داد: در این سازمان آموزش و ترویج امنیت غذایی باید مدنظر باشد.

خسروپناه اضافه کرد: در گزارشی که تهیه می‌شود نسبت کار‌های انجام شده پژوهشکده‌ها با سند امنیت غذایی ذکر شود. این رویکرد کمک می‌کند که پژوهشکده‌ها هدفمندتر به سمت اجرایی‌سازی سند پیش روند.

وی همچنین عنوان کرد: مسئله‌ها و بحران‌ها درباره موضوع امنیت غذایی شناسایی شوند تا دولت جدید هم از این مسائل مطلع شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حکمرانی از سیاستگذاری شروع می‌شود و تا تنظیم‌گری و عرصه‌های دیگر ادامه دارد. در سیاستگذاری اولین اولویت این است که مسئله‌ها مشخص شوند.

وی افزود: در موضوع امنیت غذایی باید مسئله‌های کلیدی شناسایی شود، این مسائل در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و راهکار‌ها نیز ارائه شود، در ارائه راهکار‌ها باید رویکرد دانش بنیانی مورد تأکید باشد.

خسروپناه با اشاره به تصویب سند امنیت غذایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: با اینکه سند امنیت غذایی آماده شده بود، اما تصویب آن برای مدتی متوقف بود، با اصلاحاتی تصویب آن به جریان افتاد و در شورا به تصویب رسید و از سوی رئیس جمهور شهید ابلاغ شد، البته شورای عالی انقلاب فرهنگی در کنار تهیه و تصویب اسناد باید به نحوه اجرا نیز نظارت داشته باشد.

وی تأکید کرد که نظارت و راهبری با جدیت بیشتری دنبال شود و در صورت وجود ضعف‌ها به کمک شورای عالی انقلاب فرهنگی مرتفع شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر