صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگوی اختصاصی سرپرست سازمان ملی سنجش با آنا: 

تمهیداتی با وزارت نیرو اندیشیدیم تا برق حوزه‌های کنکور تامین باشد/ بسته شدن مسیر تقلب در همه آزمون‌ها

پورعباس گفت: با وزارت نیرو تمهیداتی اندیشیده‌ایم که برق در جلسه‌های آزمون طی امروز و فردا قطع نشود، اما نگران هستیم.  
کد خبر : 921810

عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری هرچه بهتر نوبت دوم کنکور تجربی ۱۴۰۳ اظهار کرد: تمام فرایند‌های سازمان ملی سنجش از قبل تعیین شده و دیگر نگران روند برگزاری نیستیم، شاید از منظر داوطلبان کنکور تجربی سخت باشد، اما از نظر ما مسئولان تمام گروه‌های کنکوری همانند هم هستند. 

وی افزود: یک مکانیسم و روشی را تهیه کرده ایم و برای هر دو روز کنکور همان را اجرا خواهیم کرد و مسیر تقلب را به صورت مطلق در همه آزمون‌ها بسته ایم.

پورعباس درباره قطعی برق در روز کنکور تجربی گفت: طبق روال با وزارت نیرو هماهنگ هستیم و آنها با تمام انرژی کار می‌کنند تا قطعی برق نداشته باشیم؛ جمعیت شرکت کنندگان کنکور بعداز ظهر امروز حدود ۷۰ هزار نفر است. امروز صبح و فردا صبح نگران قطعی برق هستیم، اما با تدابیر اندیشیده شده فکر نمی‌کنیم مشکلی پیش بیاید. 

وی اضافه کرد: ۱۱۴ شیاد متقلب کنکور که تجهیزات را برای فروش و توزیع و شبکه‌های زیرزمینی آماده کرده بودند از سوی پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند و از آنجایی که آنها خیلی فعال هستند، اما از روز گذشته تاکنون همه شرایط آرام بود و هیچ خبری را شاهد نبودیم، این نشان دهنده این است که ریشه آنها در حال قطع شدن است. 

پورعباس ادامه داد: ۴۷۱ هزار و ۳۹۰ داوطلب در نوبت دوم کنکور تجربی صبح روز جمعه، ۲۲ تیر ۱۴۰۳ با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. 

وی با بیان اینکه ۶۷ درصد از داوطلبان تجربی خانم و ۳۳ درصد آقا هستند؛ گفت: متقاضیان گروه تجربی باید به ۱۵۵ سوال در ۳ دفترچه به مدت زمان ۱۸۰ دقیقه پاسخ دهند؛ دفترچه شماره چهارم مختص داوطلبان بهیاری است که زمان آنها برای پاسخ دهی ۲۰ دقیقه خواهد بود. 

سرپرست سازمان ملی سنجش تصریح کرد: در دفترچه کنکور گروه تجربی ۴۵ سوال زیست شناسی با ۴۵ دقیقه زمان، ۶۵ سوال فیزیک و شیمی با ۷۵ دقیقه زمان، ۴۵ سوال ریاضی و زمین شناسی با ۶۰ دقیقه زمان و ۳۰ سوال بهیاری با ۲۰ دقیقه زمان تحویل داوطلب داده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر