صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ساخت دستگاهی برای قطع یا کاهش جریان خون در پروسه خون‌گیری

محققان یک شرکت دانش‌بنیان به طراحی و تولید تجهیزات پزشکی برای رفع مشکلات موجود در حوزه درمانی، پزشکی و بیمارستانی می‌پردازند و ساخت دستگاه تورنیکت ازجمله محصولات این شرکت است.  
کد خبر : 921671

مسعود سروش مدیر تولید یک شرکت دانش‌بنیان درباره یکی از آخرین محصولات این شرکت به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: شرکت با هدف نوآوری، ثبت اختراع و تولید در زمینه مهندسی پزشکی و به منظور رفع مشکلات موجود در مراکز درمانی و بیمارستانی به تولید تجهیزات پزشکی مختلف با قابلیت بالا اقدام کرده که ساخت دستگاه تورنیکت دیجیتال تک پورت یکی از این محصولات است.

وی افزود: تورنیکت به هر وسیله‌ای که استفاده از آن، باعث کاهش یا قطع شدن جریان خون بشود، گفته شده و تورنیکت با نام‌های رگ بند و تورنیکه نیز شناخته می‌شود. تورنیکت می‌تواند یک تکه پارچه یا طناب بسته شده بالای زخم برای کاهش خون ریزی و یا یک دستگاه کاملاً اتوماتیک برای قطع یا کاهش جریان خون باشد.

مدیر تولید این شرکت دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: دستگاه تورنیکت اتوماتیک یک دستگاه دیجیتال است که به وسیله مدارات کنترلی و فشار هوا می‌تواند برای مدت زمان تعیین شده فشار تنظیمی را روی عضو بیمار حفظ کند، اینکار باعث بندآمدن خون و تسهیل روند جراحی می‌شود.

سروش بیان کرد: به طور کلی در جراحی‌های مختلف بستن جریان خون بیمار امری مهم به شمار می‌رود و بسته شدن جریان خون بیش از دو ساعت می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به بیمار وارد کند. دستگاه تورنیکت دیجیتال تک پورت به کاربر این امکان را می‌دهد تا فشار و مدت زمان را تنظیم کند و به وسیله کاف‌های مخصوص که به دور عضو بسته می‌شوند جریان خون بیمار را قطع کند تا جراحی روی عضو انجام شود.
 
وی عنوان کرد: این تورنیکت به آلارم‌های هشدار نیز مجهز است که پس از اتمام مدت زمان تعیین شده به کاربر هشدار می‌دهد. این هشدار در تورنیکت ویژگی بسیار مهمی است، زیرا در صورت قطع جریان خون به مدت زیاد اندام بیمار دچار کم خونی شده و آسیب جدی می‌بیند.

مدیر تولید این شرکت دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: حداکثر فشار دستگاه تا ۵۰۰ میلی متر جیوه و طبق قانون استاندارد جهانی حداکثر فشار مجاز ۳۰۰ میلیمتر جیوه است.      

سروش بیان کرد: دستگاه تورنیکت دیجیتال تک پورت با باطری قابل استفاده است و می‌تواند هر میزان زمان مورد نیازی که بیمار بدون آسیب دیدگی به مرکز درمان منتقل شود، مورد استفاده قرار گیرد.

وی عنوان کرد: تاکنون این دستگاه نمونه داخلی و خارجی نداشته و قابل استفاده در اتاق عمل، کلینیک‌ها، مراکز اورژانس، بخش‌های تروما و مطب‌ها است و ویژگی سبک و قابل حمل بودن این دستگاه برای مناطق محروم و صعب العبور بسیار کاربرد دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر