صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا:

کریمیان: بیش از ۸۱۰ هزار داوطلب کارت ورود به جلسه کنکور را دریافت کردند

مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش گفت: تاکنون، بیش از ۸۱۰ هزار داوطلب نسبت به مشاهده و پرینت کارت ورود به جلسه نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ اقدام کرده اند.
کد خبر : 921595

علیرضا کریمیان مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با بیان اینکه نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ با دو هفته تأخیر روز‌های ۲۱ و ۲۲ تیر برگزار می‌شود؛ تاکید کرد: دلیل این تأخیر ضرورت و اولویت برگزاری انتخابات ریاست جمهور بود تا رئیس جمهور در مهلت قانونی تعیین شده انتخاب شود و در این زمینه هماهنگی لازم با دستگاه‌های مسئول انجام گرفت.

کریمیان خطاب به داوطلبان با بیان اینکه هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام شود و آن را به روز‌های پایانی موکول نکنید، گفت: تاکنون، بیش از ۸۱۰  هزار داوطلب نسبت به مشاهده و پرینت کارت ورود به جلسه نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ اقدام کرده اند.

مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در مورد جزئیات آماری نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳، گفت: ۹۱۰ هزار نفر داوطلب واقعی برای شرکت در نوبت دوم آزمون، نام نویسی کرده‌اند و با احتساب داوطلبانی که در دو گروه آزمایشی شامل یکی از گروه‌های آزمایشی اصلی و رشته‌های هنر یا زبان خارجی، شرکت می‌کنند، تعداد داوطلبان به بیش از ۹۸۴ هزار نفر می‌رسد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مورد امنیت آزمون گفت: دفترچه‌های آزمون برای هر داوطلب شخصی‌سازی شده است و تنوع دفترچه‌های سؤالات آزمون سراسری بسیار بالاست.

مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش با اشاره به آغاز فرایند توزیع کارت نوبت دوم آزمون سراسری افزود: نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ در هزار و ۷۴۷ حوزه اصلی و در ۴۰۸ شهرستان برگزار می‌شود و به داوطلبان توصیه می‌کنیم با توجه به وضعیت ترافیک در شهر‌های بزرگ به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که به موقع سر جلسه حاضر باشند.

وی اضافه کرد: از تعداد کل ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ نفر داوطلب ۶۲۰ هزار و ۵۵۷ نفر زن و ۳۶۳ هزار و ۶۵۷ نفر مرد هستند و در مجموع ۳۷ درصد داوطلبان را مردان و ۶۳ درصد داوطلبان را زنان تشکیل می‌دهند. در گروه آزمایشی ریاضی و فنی بیش از ۱۲۵ هزار نفر داوطلب شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۳۵ درصد زنان و ۶۵ درصد مردان، در گروه آزمایشی علوم تجربی ۴۷۱ هزار داوطلب شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۳۳ درصد مردان و ۶۷ درصد زنان هستند. در گروه آزمایشی علوم انسانی ۲۷۰ هزار داوطلب شرکت کرده‌اند ۶۶ درصد زنان و ۳۴ درصد مردان هستند. در گروه هنر و زبان نیز بیش از ۷۰ درصد داوطلبان را زنان تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر