صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

آخرین وضعیت رضا ایرانمنش ۲ هفته پس از عمل جراحی+ عکس

بابک نوری آخرین وضعیت رضا ایرانمنش که پس از یک جراحی سخت در بیمارستان بستری است را تشریح کرد.
کد خبر : 921502

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دو هفته پیش بود که بابک نوری بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار پستی در صفحه شخصی خود از مردم خواست تا برای رضا ایرانمنش که به تازگی عمل سختی را پشت سرگذاشته است دعا کنند.

نوری در این فیلم کوتاه اظهار کرد: رضا ایرانمنش روز چهارشنبه ششم تیرماه یک عمل جراحی ۵ ساعته را پش سرگذاشت؛ اوضاع عمومی او خوب و رو بهبود است، اگرچه شرایط ملاقات را ندارد. رضا تاکنون ۱۷ بار به کما رفته و عمل‌های جراحی پرتعدادی را پشت سر گذاشته است و همچنان هم با عوارض ناشی از مصدومیت شیمایی در دوارن جنگ درگیر است.

با گذشته دو هفته از انتشار این خبر، نوری در گفتگو با خبرنگار آنا ضمن تأکید بر این موضوع که ایرانمنش همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است و به تشخیص پزشک معالج امکان ملاقات را ندارد افزود: رضا اگرچه به هوش است، اما هنوز به بهبودی کامل نرسیده و در شرایط حساس نقاهت پس از عمل جراحی سخت است. در طول این سال‌ها ترکش‌هایی که درناحیه پا و لگن او باقی مانده بود، روی استخوان او تاثیر منفی داشت و باعث شد که در یک جراحی سخت بخشی از استخوان لگن او تعویض شود. همین ترکش‌های کوچک بودند که در سال‌های اخیر راه رفتن را برای او سخت کرده و باعش شده بود که از عصا استفاده کند.

نوری گفت: علاوه بر این، باید به عوارض مصدومیت شیمیایی آقای ایرانمنش نیز اشاره کنم که ریه او را ضعیف کرده است. امیدوارم در روز‌های آینده حال او بهتر شود و البته روحیه‌اش هم تقویت شود، چون با توجه به طولانی شدن روند بهبود و نقاهت پس از عمل فکر می‌کنم از نظر روحی هم به شدت آسیب دیده است.

وی اظهار کرد: جا دارد از آقای دکتر نیک‌پور پزشک معالج ایشان هم تشکر کنم که واقعاً یک عمل بسیار سخت و حساس را روی رضا انجام دادند عملی که واقعاً فراتر از استاندارد‌ها و تجهیزات بیمارستان‌های ما بود، اما به لطف این پزشک خوب کشورمان انجام شد.

نوری افزود: فکر می‌کنم حال رضای عزیز، زمانی کاملاً خوب می‌شود که ان شاالله بعد از بازیابی سلامتی بتواند فیلمش را بسازد و به بازیگری هم ادامه بدهد. متأسفانه این بازیگر خوب کشورمان در این چند سال، حتی زمانی که از نظر شرایط جسمانی وضعیت قابل‌قبولی داشت باز هم نادیده گرفته شد و شرایط تولید فیلمش هم فراهم نشد؛ در چند مراسم و نکوداشت از او تقدیر به عمل آمد، اما هیچ کدام از این کار‌ها نمی‌تواند برای هنرمند جای خلق اثر و حضور مستقیم در فضای هنری را بگیرد. بعد از مرخص شدن از بیمارستان هم باید  کارکند تا بتواند از لحاظ روحی سرپا شود.

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: اولین تجربه همبازی شدن من با آقای ایرانمنش  در سال ۱۳۷۸ و در فیلم «تلفن» ساخته آقای شفیع آقامحمدیان رقم خورد. سال گذشته  ایشان فیلمی به نام «خاور» را کارگردانی کرد که  من در کنار ندا حسینی و فخرالدین صدیق‌شریف از بازیگریان آن بودیم. پس از آن هم به دنبال ساخت فیلمنامه «پلک» بود که فعلا به خاطر بستری شدن در بیمارستان متوقف مانده است.

لازم به یادآوری است، رضا ایرانمنش متولد ۸ اردیبهشت ۱۳۴۶ در جیرفت و فارغ التحصیل فوق لیسانس کارگردانی از دانشگاه تربیت معلم  است. وی علاوه بر بازیگری، کارگردانی می‌کند و از جانبازان شیمیایی جنگ  تحمیلی نیز هست.

سال ۱۳۶۰ وقتی ۱۴ ساله بود با دستکاری شناسنامه عازم جبهه شد و در بیشتر عملیات، چون والفجر مقدماتی، والفجر ۳ و ۴، کربلای ۱، ۲، ۴، مرصاد و فاو حضور داشت.  در عملیات کربلای ۵ و بازپس دهی فاو (والفجر ۸) در سال ۱۳۶۴ وقتی تنها ۱۸ سال داشت بدلیل استشمام گاز خردل دچار مصدومیت شیمیایی شد.



شروع بازیگری ایرانمنش در سال ۱۳۷۲ وقتی ۲۶ ساله بود با بازی در فیلم «سجاده آتش» که روایتی از عملیات کربلای ۵ جنگ ایران و عراق است شروع شد. او برای بازی در این فیلم نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره فیلم فجر سال ۷۲ شد؛ سپس همین سال در فیلم «آخرین شناسایی» حضور پیدا کرد. علاوه بر این، ایرانمنش در فیلم‌های «ترور» و «دکل» و «تلفن» نیز نقش‌آفرینی کرده است.

«بهاران در بهار»، «ستایش»، «وفا»، «داستان یک شهر»، «روایت انقلاب» و «آخر خط» از مجموعه‌های تلویزیونی است که رضا ایرانمنش در آنها ایفای نقش کرده است.

بابک نوری و رضا ایرانمنش در نمایی از فیلم «تلفن»

انتهای پیام/

برچسب ها: رضا ایرانمنش
ارسال نظر