صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شور و حال فرهنگسرای نیاوران در روز‌های گرم تیرماه / از مجالس تعزیه تا نی‌نوازی

فرهنگسرای نیاوران در روز‌های گرم تیر ماه ۱۴۰۳ و پیش از فرارسیدن ماه محرم، با برگزاری رویداد‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری، شور و هیجان فوق‌العاده‌ای را تجربه کرد.
کد خبر : 921476

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در نیمه اول تیرماه ۱۴۰۳، هر روز رویداد‌ها و برنامه‌های متنوع بسیاری در فرهنگسرای نیاوران و زیرمجموعه‌هایش (نگارخانه‌ها، سالن خلیج فارس، خزر و همچنین فضای باغ) برگزار شد که موجب به وجود آمدن فضایی شاد و بانشاط برای مخاطبان شده بود و علاوه بر آن بیش از پیش رنگ و بوی فرهنگی و هنری به خود گرفته بود.

در سالن خلیج فارس نمایش ۲۴۲۴ به کارگردانی زری اماد و تهیه کنندگی فرهاد قائمیان روی صحنه بود و همزمان در فضای باغ فرهنگسرا نمایش عاشقانه میدان یاقوت با بازی بهاره رهنما و ایوب آقا خانی همراه با موسیقی زنده و اجرای قطعات قدیمی و خاطره ساز شور و حال مخاطبان را دو چندان می‌کرد.

همزمان با این نمایش‌ها، نقاشی‌های هنرمند افغان، بهرام شاه محمودی در دیوار‌های نگارخانه اصلی خودنمایی می‌کردند، این در حالی اتفاق افتاده بود که این نگارخانه اخیرا نمایشگاه مروری بر آثار هنرمندان معاصر از جمله آیدین آغداشلو، کوروش شیشه‌گران، رضا بانگیز و ...   را پشت سر گذاشته بود.

گروه‌های موسیقی سنتی و اقوام مانند اقلیم هشتم، کوش، هیرون،  نُونَوا و پاپ بانوان ستاره قطبی نیز سازهایشان را برای این شب‌ها کوک کردند تا اتفاق خوشایندی را برای علاقه‌مندان به موسیقی رقم بزنند. در این میان گردهمایی هواداران رضا صادقی از چهره‌های پرطرفدار موسیقی پاپ نیز در سالن خلیج فارس انجام شد.

کودکان نیز از این شور و حال بی‌بهره نبودند و در سالن خزر ماجرا‌های جک و لوبیای سحرآمیز و همچنین رابینسون خرگوشه را دنبال می‌کردند.

حال با فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری،  فرهنگسرای نیاوران میزبان چندین رویداد مذهبی از جمله مجلس تعزیه خوانی در فضای باغ، موسیقی عاشورایی و خلق اثر، اجرای گروهی «قلم نی‌نوا» همراه با نی نوازی و ... خواهد بود.

شایان ذکر است، تمام این رویداد‌ها پس از عملیات بهسازی و تعمیرات و اقدامات انجام شده برای احیای زیرساخت‌های این مجموعه ارزشمند انجام شده بود، اتفاق افتاد.

انتهای پیام/

ارسال نظر