صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توسط دانش‌بنیان‌ها محقق شد؛

بومی‌سازی فیبر نوری و زیرساخت‌های ارتباطی با یک سوم قیمت نمونه خارجی

یک شرکت دانش‌بنیان‌ در حوزه تجهیزات شبکه فیبر نوری و زیرساخت ارتباطی موفق به تولید و تأمین تجهیزات بومی برای توسعه زیرساخت مخابراتی صنایع شده است.
کد خبر : 921382

حسین اکرمی مدیر فنی یک شرکت دانش‌بنیان‌ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: این شرکت از سال ۱۳۹۰ توسط یک تیم متخصص در حوزه‌های مخابرات، الکترونیک با هدف تولید محصولات و تجهیزات بومی شروع به فعالیت کرد و به تدریج در صنعت حفاظت، امنیت با تولید و تأمین تجهیزات ارتباطی فیبر نوری و شبکه اقدامات خود را پررنگ کرد.

وی افزود: شرکت ما به عنوان یک مجموعه‌ دانش‌بنیان‌ مستقر در پارک علم و فناوری تربیت مدرس تلاش کرد با جذب نیرو‌های نخبه در زمینه‌های مخابرات، الکترونیک و محصولات بومی و تولید انواع «مدیا کانورتر»، سوییچ‌های صنعتی ، نیمه صنعتی، تجاری و تجهیزات شبکه فیبر نوری مبدل‌های فیبر نوری گامی در جهت توسعه زیرساخت‌های داخلی بردارد. این اقدامات و تجهیزات کمک می‌کند که ترافیک‌های مختلف روی بستر فیبر در مسافت بالا شامل ترافیک تلفن و ویدئو و یا ترافیک «اچ دی ام‌ آی» را روی شبکه تولید و انتقال دهد.

این فعال دانش‌بنیان‌ ادامه داد: محصولات دانش‌بنیان شرکت از دانش بومی بالایی برخودار است و در صنعت ارتباطات فیبر نوری و شبکه کاربرد دارد. کارکرد این تجهیزات در صنعت است و در مصارف خانگی کاربرد آنچنانی ندارد و در حال حاضر در پتروشیمی، مخابرات، بانک‌ها، پالایشگاه‌ها، مراکز صنعتی، بیمارستان ها کاربرد دارد.

وی با اشاره به اینکه این تجهیزات و محصولات از کیفیت بالایی برخوردار بوده و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است ادامه داد: این تجهیزات با داشتن قیمت مناسب و کیفیت بالا دارای خدمات پس از فروش با مدت زمان یک سال، پنج سال و یا ده سال هستند که با این روش خریدار نگران هیچگونه آسیب دیدگی نخواهد بود؛ چراکه ما آن را سریع جبران و تعمیر می‌کنیم. گفتنی است قیمت این محصول در صورت تولید انبوه، یک سوم مشابه نمونه خارجی است و پتانسیل بسیار بالایی جهت اشتغال‌زایی و جلوگیری از خروج ارز از کشور دارد.

اکرمی درخصوص زمینه اشتغال‌زایی و صادراتی این محصول نیز گفت: با توجه به تقاضای بالا و کاربری فراوان این محصول در تجهیزات فیبر نوری و شبکه، تولید انبوه آن دارای ظرفیت اشتغال‌زایی بسیار بالایی است. در بخش صادرات نیز، در صورت تولید انبوه و رسیدن به یک قیمت رقابتی، امکان صادرات این محصول وجود خواهد داشت.

لازم به ذکر است این شرکت در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ۱۴۰۳ حضور داشت و محصولات، دستاورد‌ها و توانمندی‌های خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد.    

انتهای پیام/

ارسال نظر