صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۲ - ۱۸ تير ۱۴۰۳

هم‌اندیشی همایش علمی پژوهشی «امامت‌پژوهی در دنیای مدرن» چگونه گذشت؟

نشست هم‌اندیشی متصدیان برگزاری همایش علمی پژوهشی «امامت‌پژوهی در دنیای مدرن» با حضور امام جمعه شهرستان پردیس برگزار شد.
کد خبر : 921223

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم‌اندیشی متصدیان برگزاری همایش علمی ـ پژوهشی «امامت‌پژوهی در دنیای مدرن» ازسوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و فناوری پردیس با امام جمعه و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پردیس با حضور حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی امام جمعه شهرستان پردیس، حجت‌الاسلام سید احمد عقدایی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پردیس، حسین اصغری شیوایی رئیس دانشگاه، حجت‌الاسلام حسین خانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و حسین فتح‌اللهی معاون فرهنگی دانشجویی این دانشگاه در دفتر امام جمعه شهرستان پردیس برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و فناور پردیس در این نشست با تبیین چارچوب جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی، تبیین امامت را برای انسان معاصر مهم و کلیدی دانست.

اصغری شیوایی بیان کرد: زندگی و تربیت امام‌محور است که از فساد‌های اخلاقی و تربیتی جلوگیری می‌کند و تنها راه نجات بشر از تنگنا‌ها و بحران‌های معنوی و فرهنگی شناخت امام حق در هر زمان و پیروی از او است.

امام جمعه شهرستان پردیس هم با تأکید بر رابطه تنگاتنک پیشرفت و پسرفت آدمی با نزدیکی، دوری از امام و امامت و کم‌توجهی به مضامین عالی و کاربردی زیارت جامعه کبیره در پژوهش‌های دینی و مجالس فرهنگی، برگزاری این همایش را فرصت مناسبی برای تبیین و کاربردی کردن پیام‌های معرفتی زیارت فاخر جامعه کبیره دانست.

حسینی افزود: برای اینکه نتیجه بهتری از انجام همایش بگیریم باید دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس با برنامه‌ریزی با دانشجویان ارتباط بگیرد و بابرنامه مسئولیت را به آنان واگذار کند.

وی یادآور شد: بدیهی است که پیش از آن سزاوار است برنامه‌ای جامع که قابلیت اجرا داشته باشد با استفاده از آرای صاحب‌نظران و نخبگان در این عرصه از شهرستان تدوین شود تا در افتتاحیه مسیر راه به فعالان فرهنگی از شهرستان پردیس بیان شود که این موضوع هم ایجاد انگیزه است و هم ارائه برنامه.

امام جمعه شهرستان پردیس تأکید کرد: از سویی مقالات می‌تواند خروجی فعالیت‌های دیگر جشنواره باشد و اگر یک محور از مباحث زیارت جامعه کبیره که بیشتر نیاز فضای شهرستان است را انتخاب و از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم می‌توانیم جشنواره کارآمدی را با همکاری تمام دستگاه‌های شهرستان پردیس به‌خصوص آموزش و پرورش امسال آغاز کنیم و در سال‌های بعد ادامه دهیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پردیس هم توضیح داد: با مقاله صرف نمی‌توانیم برای ترویج امام‌شناسی و زندگی امام‌محور در سطح شهرستان موفق شویم و باید جشنواره سطح‌بندی و موضوعاتی مانند ارتباط امامت با خانواده برجسته شود، به‌عنوان مثال برخی از کارکرد‌های امامت‌شناسی در تبیین جایگاه پدر هم در سطحی پایین‌تر وجود دارد و در روایات هم از این شباهت سخن گفته شده است.

به گزارش آنا؛ نشست هم‌اندیشی متصدیان برگزاری همایش علمی ـ پژوهشی «امامت‌پژوهی دردنیای مدرن» دارای مصوباتی شامل تشکیل کارگروه تخصصی برای تهیه برنامه و نقشه راه جشنواره علمی برای حضور حداکثری اقشار گوناگون شهرستان پردیس در همایش امامت با محور برخی کارکرد‌های تربیتی محتوای عالی زیارت جامعه کبیره و تهیه دو پوستر تهیه برای دانشگاهیان و علاقه‌مندان شهرستان پردیس به‌خصوص کودکان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر