صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۰ - ۱۷ تير ۱۴۰۳
همتیان به آنا خبر داد؛

کسب مقام سوم تیمی دانشجوی شهرکردی در مسابقات کشوری تی.آر.ایکس 

مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد اعلام کرد که دانشجوی تربیت‌بدنی این دانشگاه موفق شد در نخستین دوره مسابقات تی.آر.ایکس قهرمانی کشور مقام سوم تیمی را به خود اختصاص دهد.
کد خبر : 921078

علی همتیان مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه نگار زمانی دانشجوی تربیت‌بدنی این دانشگاه موفق شد در نخستین دوره مسابقات تی آر ایکس قهرمانی کشور مقام سوم تیمی این دوره از رقابت‌ها را به خود اختصاص دهد، اظهار کرد: نخستین دوره مسابقات تمرینات معلق تی.آر.ایکس قهرمانی کشور در بخش بانوان با حضور ۲۲ تیم در دو رده تیمی و انفرادی در مجموعه ورزشی شهید بابایی قزوین برگزار شد.

وی افزود: رشته تی.آر.ایکس به‌دلیل جذابیت زیاد از اقبال عمومی بسیاری در سطح کشور برخوردار است، به همین دلیل اکثر سالن‌ها، مجموعه‌های ورزشی و باشگاه‌های کشور ازسانس آموزش تی.آر.ایکس برخوردار هستند.

مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد بیان کرد: بخش نخست تیمی شامل برپی، بارفیکس سطح ۳، پایک تک پا و پلنگ تک دست و تک پا با تی.آر.ایکس است. همچنین بخش دوم تیمی را پرس بالاسینه و پلنک پرس با تی.آر.ایکس تشکیل می‌دهد و در بخش انفرادی شنای عنکبوتی، لانژ با پرش و نیز قایقی معکوس تک دست با تی.آر.ایکس سطح ۳ در نظر گرفته شده است.

همتیان عنوان کرد: این مسابقات به‌عنوان یک مدل اجرایی در سطح کشور به صورت تیمى و انفرادى با مشارکت و حمایت همه‌جانبه هیئت‌هاى استانی آمادگى جسمانى و تندرستی برگزار شد.

وی درباره رشته تمرینات معلق، یادآور شد: با استفاده از بند تی.آر.ایکس می‌توانید به روشی مؤثر و متنوع تمرین کنید و این سیستم شامل حرکات مختلفی است که با استفاده از وزن بدن و با رعایت استاندارد‌های حرکتی انجام می‌شود و هر حرکت با بند تی.آر.ایکس یک چالش جدید برای عضلات بدن ایجاد و به تقویت و افزایش انعطاف‌پذیری، قدرت بدنی و استقامت عضلانی کمک می‌کند.

مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد تبیین کرد: ازجمله مزایای تمرین با بند تی.آر.ایکس می‌توان به تقویت عضلات، بهبود تعادل، افزایش موبیلیتی و کاهش خطر بروز آسیب‌های مرتبط با عضلات و مفاصل اشاره کرد.

همتیان با اشاره به اینکه با استفاده از بند تی.آر.ایکس می‌توان به طور کامل به تمرین عضلات پرداخت، ادامه داد: این سیستم امکان تنظیم میزان مقاومت را مهیا می‌کند؛ به طوری که هر فرد می‌تواند براساس سطح فعالیت و توانایی شخصی خودش تمرین کند و در نتیجه با بند تی.آر.ایکس می‌توان برنامه تمرینی شخصی ایجاد کرد که بهترین نتیجه را به ارمغان می‌آورد و به بهبود وضعیت فیزیکی و عملکرد بدن کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر