صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برنامه حزب کارگر بریتانیا در جهت تغییر سیاست‌های آموزشی

انتخابات اخیر بریتانیا به تشکیل دولت جدید و روی کار آمدن حزب کارگری منجر شد و انتظار می‌رود تغییرات قابل توجهی در سیاست‌های آموزش عالی این کشور ایجاد شود.
کد خبر : 920961

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حزب کارگر پس از کسب اکثریت مطلق کرسی‌های پارلمان در انتخابات بریتانیا، وعده آغاز تغییرات اساسی در این کشور را داد.

با قطعی شدن پیروزی حزب کارگر، انتظار می‌رود که تغییرات مهمی در سیاست‌های آموزشی نیز در دستور کار قرار گیرد که شامل اصلاحات در سیستم آموزش عالی، تسهیل دسترسی به تحصیلات برای همه اقشار جامعه و تقویت حمایت از دانشجویان فلسطینی نیز باشد.

زمینه‌های اصلی تمرکز این حزب شامل اصلاحات در بودجه تحقیقاتی و حمایت از دانشجویان است. برنامه‌های Labour Funding به احتمال زیاد با هدف افزایش سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه و برای هدایت نوآوری و رشد اقتصادی است.

برنامه‌های دیگر می‌تواند شامل مواردی مانند افزایش بودجه که شامل کمک‌های مالی بیشتر و حمایت‌های مالی از دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی و هدف قرار دادن زمینه‌های خاص مانند تمرکز بر فناوری، انرژی سبز و مراقبت‌های بهداشتی و تشویق مشارکت بین دانشگاه‌ها، بخش خصوصی و ارگان‌های دولتی برای افزایش خروجی‌های تحقیقاتی باشد.

 انتظار می‌رود که رویکرد نیروی حزب کارگری برای حمایت از دانشجو به مقرون به صرفه بودن و دسترسی در آموزش عالی بپردازد که این می‌تواند شامل کاهش یا لغو احتمالی شهریه‌ها در برخی موارد برای دسترسی بیشتر افراد به آموزش عالی یا افزایش حمایت از دانشجویان و تامین هزینه‌های زندگی برای دانش‌آموزان با پیشینه‌های کم درآمد وتعدیل سیستم بازپرداخت وام دانشجویی برای کاهش بار مالی فارغ التحصیلان باشد. هدف این اصلاحات ایجاد محیطی عادلانه‌تر و حمایتی برای دانشجویان و محققین است و سیستم آموزش عالی قوی‌تر و فراگیرتر را تقویت می‌کند.

دولت جدید کارگر در بریتانیا طرحی بلندپروازانه را برای اصلاحات آموزش عالی ترسیم کرده است که بر آموزش عالی دسترس پذیریتر، مقرون به صرفه‌تر و پژوهش محورتر تمرکز دارد.

مؤلفه‌های کلیدی طرح آنها کاهش شهریه و افزایش بودجه دانشجویی خواهد بود. هدف از این اقدام رفع موانع مالی است که بسیاری از دانشجویان را از ادامه تحصیلات عالی باز می‌دارد. این شامل ابتکاراتی برای حمایت از دانش‌آموزان با پیشینه‌های مختلف می‌شود، تا اطمینان حاصل شود که آنها فرصت موفقیت دارند.

بیانیه اخیر حزب کارگر بریتانیا چندین نکته کلیدی مرتبط با آموزش عالی را مشخص می‌کند.

  1. آینده‌ای امن برای آموزش عالی: هدف حزب کارگر ایجاد آینده‌ای مطمئن برای آموزش عالی در سراسر بریتانیا است و انجام این کار با همکاری دانشگاه‌ها به نفع دانشجویان و اقتصاد است.
  2. تحقیق و نوآوری: آنها قصد دارند چرخه‌های کوتاه مدت بودجه را برای مؤسسات کلیدی تحقیق و توسعه حذف کنند و بودجه‌های 10 ساله را برای تقویت مشارکت‌های صنعتی معنادار و حفظ رهبری نوآوری جهانی انتخاب کنند.
  3. حمایت از محصول مشترک دانشگاهی: حزب کارگر متعهد به حمایت از محصول مشترک دانشگاهی است.

 این حزب بر مبنای ایده سوسیال دموکراسی و سیاست‌های پیشرو فعالیت می‌کند و به مواردی مانند عدالت اجتماعی و تلاش برای کاهش نابرابری ها‌ی اقتصادی و اجتماعی، خدمات عمومی مانند ارتقا حمایت از سیستم بهداشت ملی NHS)) و آموزش رایگان و با کیفیت اهمیت می‌دهد.

حزب کارگر بریتانیا قصد دارد برنامه درسی مدارس را مدرن کند، تدریس ریاضیات را تقویت کند، برنامه درسی را به موسیقی، ورزش و هنر گسترش دهد و یک سیستم کارنامه جدید برای عملکرد مدرسه معرفی کند. آنها همچنین قصد دارند بودجه را از مدارس خصوصی به مدارس دولتی هدایت کنند.

هدف حزب کارگر حمایت از دانشگاه‌ها برای پایدارتر شدن است که می‌توان به تأمین مالی برای زیرساخت‌های سبز و طرح‌هایی برای کاهش ردپای کربن در دانشگاه‌ها اشاره کرد.

 طرح حزب کارگر برای اصلاحات آموزش عالی جامع است و هدف آن ایجاد سیستم آموزش عالی در دسترس‌تر، عادلانه‌تر و نوآورانه‌تر در بریتانیا است.

حزب کارگری با پرداختن به موانع مالی و افزایش قابلیت‌های تحقیقاتی به دنبال تضمین این است که بخش آموزش عالی بریتانیا همچنان رقابتی و سودمند برای همه اعضای جامعه باقی بماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر