صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فاوا در دولت آینده (۹)؛

توسعه پروژه فیبر نوری و افزایش اتصال باید اولویت دولت چهاردهم باشد

امیر لاجوردی جانشین وزیر ارتباطات گفت: روند توسعه پروژه فیبر نوری و اتمام پوشش در دولت بعد باید به صورت جدی ادامه داشته باشد تا پس از آن شاهد افزایش اتصال به اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبر باشیم.
کد خبر : 920757

امیر لاجوردی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا پیرامون عملکرد دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات اظهار کرد: در این دوره در لایه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات و زیرساخت شبکه مادر مخابراتی اتفاقات خوب و برجسته‌ای افتاد به طوری‌که ظریفت در لایه‌های مختلف انتقال آی‌پی، گت‌وی بین الملل، دو برابر شد. همچنین در لایه دسترسی پروژه فیبر نوری کسب و کار‌ها و منازل تاکنون ۸ میلیون پوشش داشتیم و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا پایان امسال نهضت اتصال هم داشته باشیم؛ چرا که پوشش به ۱۰ میلیون برسد باید تحریک تقاضا و اتصال را آغاز کنیم.

کاربران فایوجی افزایش می‌یابد

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته نسل پنجم اینترنت همراه است که الان نزدیک ۲ هزار سایت ایجاد شده و اخیراً هم گوشی‌های سامسونگ سرویس فایوجی را که در کشور ما قفل بود بازگشایی کردند. این موضوع باعث می‌شود که کاربران فایو جی در کشور افزایش یابد.

لزوم توسعه پروژه فیبر نوری و اتمام پوشش در دولت چهاردهم

لاجوردی در پاسخ به این سوال که انتظارات وزارت ارتباطات از دولت آینده چیست گفت: روند توسعه پروژه فیبر نوری و اتمام پوشش در دولت بعد باید به صورت جدی ادامه داشته باشد که پس از آن افزایش اتصال را به دنبال داشته باشیم. از سوی دیگر باید امکان بهره‌مندی مردم از نسل پنجم اینترنت را فراهم کنیم؛ زیرا تقریبا ۴ درصد جمعیت شهری دسترسی استفاده از آن را دارند؛ بنابراین از هر دو سو می‌توانیم شاهد جهش و افزایش اتصال هم در پروژه فیبر نوری و هم فایوجی باشیم. از سوی دیگر باند‌های فرکانسی ۳۶۰۰ و ۳۸۰۰ به زودی در روزنامه آگهی می‌شود و در اختیار اپراتور‌ها قرار می‌گیرد.

گره‌گشایی از پروژه فیبر نوری به برکت شهادت شهید رئیسی

جانشین وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که روند توسعه فیبر نوری در شهر‌های بزرگ چگونه بوده، افزود: توسعه این پروژه در مراکز استان‌ها خوب پیش می‌رود و در کلان شهر‌هایی مانند قم و اهواز پیشرفت خوبی داشته و در دو شهر اصفهان و تبریز گره‌هایی وجود داشت که به برکت شهادت شهید رئیسی گره و مشکل آن حل شد. در مورد تهران، چون موضوع خاص و ویژه است در حال برنامه‌ریزی هستیم. در شهر مشهد هم روند توسعه به خوبی پیش می‌رود، به طوری‌که در دو منطقه مشهد کار تمام شده، همچنین این توسعه در کرج شروع شده و در شیراز هم به‌زودی کار آغاز می‌شود. در نهایت امسال پروژه فیبر نوری پیشرفت خوبی در کلان شهر‌ها خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر