صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا؛

حسنی آهنگر: می‌توان با فعالیت در رشته‌های پیشران مرجع علمی دنیا شد 

رئیس دانشگاه امام حسین (ع) گفت: اگر فردی در رشته‌های پیشران مانند حوزه‌های مطالعات بین‌الملل، هوش مصنوعی، علوم شناختی، کوانتوم و میکروالکترونیک مرجع علمی باشد، می‌تواند مرجعیت علمی دنیا را به دست آورد. 
کد خبر : 920406

محمدرضا حسنی آهنگر رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره روابط علمی بین ایران و عراق اظهار کرد: وزیر علوم عراق ارتباطات وسیعی در گسترش روابط بین ایران و عراق و جبهه مقاومت انجام داده است، همچنین درس جنایات رژیم بعث به عنوان یکی از سرفصل‌های دروس در دانشگاه‌های عراق به دانشجویان آموزش داده می‌شد.

وی با بیان اینکه وزیر علوم عراق خیلی از مباحث درسی ضد شیعه را از کتب دانشگاهی خود حذف کرد، افزود: در تبادل دانشجو و استاد ارتباطات خوبی شکل گرفت و هشت دانشگاه ایرانی توانستند در تراز برتر دانشگاه‌های عراق قرار بگیرند که اکنون ۷۹ هزار دانشجوی عراقی در این هشت دانشگاه ایرانی تحصیل می‌کنند و این موضوع دستاورد بزرگی در روابط بین المللی عنوان می‌شود. 

حسنی آهنگر تصریح کرد: همچنین، عراق در حوزه فناوری و پارک‌های علم و فناوری از کمک ایرانی‌ها استفاده می‌کند؛ بنابراین تمام این عوامل باعث شده اند تا فردی که در حوزه فرهنگ و امنیت فعال باشد، مدرک دکتری مطالعات بین الملل دریافت کند. 

رئیس دانشگاه امام حسین (ع) درباره تاثیر روابط بین الملل کشور‌ها در تحقق مرجعیت علمی گفت: مرجعیت علمی شدن نیازمند محل رجوع دانشمندان برتر دنیاست، ابتدا این کار باید از سوی کشور‌های منطقه اتفاق بیوفتد که ارتباط ایران و عراق این امر را تسهیل می‌بخشد و ارجاعات به مقالات ایرانی افزایش می‌یابد تا دانشجویان و استادانی ایرانی بتوانند از دستاورد‌های کشور ما استفاده کنند و می‌توانیم به صورت مشترک دستاورد‌های علمی را کار کرده و به نتیجه برسانیم و نشر دهیم. 

حسنی آهنگر در پاسخ به این سوال که آیا مرجعیت علمی باید در یک رشته اتفاق بیوفتد یا سایر رشته‌های دیگر هم می‌توانند مرجع علمی باشند؟، افزود: مرجعیت علمی همه رشته‌ها را شامل می‌شود، اما اگر فردی در رشته‌های پیشران مانند حوزه‌های مطالعات بین الملل، هوش مصنوعی، علوم شناختی، کوانتوم و میکروالکترونیک مرجع علمی باشد، می‌تواند مرجعیت علمی دنیا را به دست آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر