صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۰ - ۰۶ تير ۱۴۰۳

حکومت جمهوری ریشه در دین مبین اسلام دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: بیعت مردم در کنار ولایت الهی، لازمه مشروعیت حکومت است؛ بنابراین حکومت جمهوری ریشه در دین مبین اسلام دارد.
کد خبر : 918981

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمحمدمهدی صافی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در جلسه هیئت رئیسه این واحد دانشگاهی با اشاره به عید غدیر اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجت الوداع و در غدیر خم اصحاب را جمع کردند و خطبه غدیریه و جمله معروف«من کنت مولاه، فهذا علی مولاه» را ادا فرمودند و دستور دادند همه حاضران با ایشان بیعت کنند که این امر سه روز تمام به طول انجامید. این اقدام پیامبر نه تنها ابلاغ ولایت و جانشینی امیرالمؤمنین علی(ع) به مردم بود؛ بلکه اهمیت نقش و جایگاه مردم در حکومت را از نظر اسلام نشان می‌دهد.

وی افزود: حکمتی که در واقعه غدیر به‌وضوح مشهود است این بوده که اسلام برای رأی و نظر مردم اهمیت خاصی قائل شده و نه تنها مقبولیت حکومت تابع نظر و رأی مردم است؛ بلکه بیعت مردم در کنار ولایت الهی، لازمه مشروعیت حکومت است؛ بنابراین حکومت جمهوری ریشه در دین مبین اسلام دارد.

{$sepehr_key_257}

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با تأکید بر لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری با تأسی از واقعه غدیرگفت: باید به اهمیت و اعتبار نقش مردم در حکومت اسلامی توجه ویژه‌ای داشت. حادثه غدیر نه تنها یک رویداد تاریخی بلکه الگوی زندگی اسلامی بوده که مؤید مشارکت فعال و آگاهانه مردم در حاکمیت و تصمیم‌گیری‌های سیاسی است.

صافی با بیان اینکه دانشگاهیان به‌عنوان نخبگان جامعه وظایفی دارند، اضافه کرد: دانشگاه به‌عنوان جایگاهی که تفکر، اندیشه و ارتباطات اجتماعی در آن شکوفا می‌شود، باید این مسئولیت را به عهده بگیرد و جامعه را به سمت مشارکت فعال و آگاهانه در انتخابات سوق دهد. مشارکت در انتخابات نه تنها حق؛ بلکه وظیفه‌ای است که هر فرد در جامعه بر عهده دارد. همچنین، مشارکت فعال و حداکثری در انتخابات تأثیر بزرگی بر سرنوشت کشور خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه انتخاب اصلح و مشارکت حداکثری در انتخابات مسئولیت مشترک همه ماست، بیان کرد: این مشارکت می‌تواند به جامعه اقتدار بیشتری بخشیده و تأثیرات مثبتی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را به همراه داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول به اظهارات یکی از نامزدهای ریاست جمهوری درباره اعتبار مدرک دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و اضافه کرد: این اظهارات نشان از بی‌اطلاعی و توهین به میلیون‌ها دانش‌آموخته این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول مطرح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مسیری را انتخاب کرده که هنوز در بعضی از دانشگاه‌های دولتی به گفتمان هم نرسیده از آن جمله می‌توان به رویکرد مهارت و کارآفرینی و فناوری و آموزش مسئله محور اشاره کرد که در این دانشگاه به مرحله اجرا هم رسیده است.

صافی با محکوم کردن اظهارات این نامزد بیان کرد: شایسته است این نامزد اظهارات خود درباره دانشگاه آزاد اسلامی را که نشان از بی‌اطلاعی اوست، اصلاح کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر