صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۴ - ۰۴ تير ۱۴۰۳

صاحبان صنعت با استفاده از ایده‌های نوین در عدم وابستگی اقتصادی کشور مؤثر هستند

فرماندار ویژه شهرستان خوی گفت: صاحبان صنایع، تولید و اصناف با استفاده از ایده‌های نوین در عدم وابستگی اقتصادی کشور منشأ اثر بوده و نقش مهمی را ایفا می‌کنند.
کد خبر : 918796

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، کریم علی‌نژاد فرماندار ویژه شهرستان خوی در همایش روز ملی صنعت و معدن و تجلیل از صنعتگران برتر شهرستان خوی اظهار کرد: صاحبان صنایع، تولید و اصناف به‌عنوان قلب تپنده اقتصاد در گردش چرخ تولید و استقلال اقتصادی کشور با تأمین نیاز‌های داخلی و یا در عرصه صادرات با استفاده از ایده‌های نوین در عدم وابستگی اقتصادی کشور منشأ اثر بوده و نقش مهمی را ایفا می‌کنند.
وی افزود: امروز هم‌افزایی و عزم جدی بین مسئولان شهرستان در رفع موانع تولید و تسهیلگری امور صاحبان صنایع و کسب‌وکار‌ها وجود دارد، تمام‌قد حامی و پشتیبان بخش تولید شهرستان هستیم و در این راستا با برگزاری جلسات و تلاش‌های صورت گرفته، هفت واحد تولیدی راکد شهرستان در سال گذشته به چرخه تولید برگشتند.

تعامل دوجانبه کارآمد و پویا بین صنعت و دانشگاه نگرفته است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی نیز گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه با وجود نقش مهمی که در رفع نیاز‌ها و حل مشکلات صنایع و کسب‌وکار‌ها و اشتغال دانش‌آموختگان دارد در سنوات گذشته مغفول مانده و تعامل دوجانبه کارآمد و پویا بین این دو شکل نگرفته است.

{$sepehr_key_229}

رضا عبدالله‌زاده با اشاره به اجرای طرح پویش و رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: در سال‌های اخیر با تغییر رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی و حرکت به‌سوی دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم علاوه بر آموزش و پژوهش، چگونگی بهره‌برداری از دانش، کارآفرینی و توسعه اقتصادی فعالانه نیز به کارکرد‌های دانشگاه آزاد افزوده شده و بر این اساس این دانشگاه از نظام آموزشی تک‌بعدی به نظام پلتفرمی تبدیل شده که در آن دانشجو با تخصص و مهارت به بازار کسب‌وکار و صنعت ملحق می‌شود.

لزوم توجه به اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی نیز با اشاره بر رهنمود‌های مقام معظم رهبری عنوان کرد: در ۲۵ سال اخیر مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و مفاهیم آن تأکید دارند. یعنی اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر که در آن به استفاده از همه ظرفیت‌ها و امکانات کشور از فضای کسب‌وکار، موانع تولید، موهبت‌های طبیعی کشور و سهم و جایگاه ما از بازار جهانی باید توجه شود.

صابر پرنیان با بیان جایگاه تمدنی خوی و ظرفیت‌های اقتصادی آن اضافه کرد: در حوزه کسب‌وکار در ۵۰ سال اخیر تراز تجاری کشور منفی بوده به عبارت دیگر واردات بیش از صادرات بوده؛ بنابراین باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های منطقه برای ایجاد خیز بلند در تولید ثروت و ارزش‌افزوده با محور مردم و بخش خصوصی استفاده کنیم و در این راه دستگاه‌های متولی بسترساز و تسهیلگر هستند.

به گزارش آنا، در ادامه این مراسم که به همت اداره صنعت، معدن و تجارت خوی و مدیریت شهرک صنعتی خوی برگزار شد از صنعتگران برتر خوی تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر