صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در آیین اعطای دومین نشان عالی دانش در آموزش عالی:

زلفی گل: نهاد‌های آموزشی کشور پیگیر مرجعیت علمی در منطقه هستند

وزیر علوم گفت: تحقق مرجعیت علمی یکی از اهداف مقدس جمهوری اسلامی است، دارای بخش‌های مختلف فردی، دانشکده‌ای و دانشگاهی است و منطقه‌ای شدن آن باید با تلاش وزارتخانه های علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی تحقق یابد.
کد خبر : 918741

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم صبح امروز (دوشنبه، ۴ تیر ۱۴۰۳) در آیین اعطای دومین نشان عالی دانش در آموزش عالی به ۱۱ چهره دارای مرجعیت علمی که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: تحقق مرجعیت علمی یکی از اهداف مقدس جمهوری اسلامی است، دارای بخش‌های مختلف فردی، دانشکده‌ای و دانشگاهی است و منطقه‌ای شدن آن باید با تلاش وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و دانشگاه آزاداسلامی تحقق یابد.

وی افزود: در فرهنگ خود برخی از ضرب المثل‌هایی وجود دارند که باید مطالب دیگری جایگزین آن شوند، پایش و پویش فرهنگی جامعه یکی از کار‌هایی است که باید انجام دهیم.

زلفی گل تصریح کرد: برخی از ضرب المثل‌ها مانع پیشرفت می‌شوند و شاید هم درست نباشد، مثلا می‌گوییم که کار برای تراکتور است و با یک گل بهار نمی‌شدد، این نادرست است و وقتی فرد شایسته‌ای در هر مقامی قرار بگیرد آنجا گلستان خواهدشد، پس با یک گل بهار می‌شود و چه خوب که استادان مرجع این موضوع را تحقق بخشند.

وزیر علوم ادامه داد: کار در کشور‌های پیشرفته مقدس شمرده می‌شود، اما در ایران وقتی می‌کنید، افرادی معتقد هستند که چقدر حرص کار میزنی؟ حرص ما مقدس است؛ چرا که تربیت نخبگان و ارزش دادن به هر جایگاهی را به همراه دارد.

زلفی گل بیان کرد: وقتی رئیس دانشگاه خودش از این جنس باشد، به دانشمندان و نخبگان هم اهمیت می‌دهد و از ایشان تشکر می‌کنم که دانشمندان را شناسایی و معرفی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر