صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک مقام مسئول وزارت بهداشت در گفت‌وگو با آنا:

سهمیه خاص صندلی‌های پزشکی به هیچ فرزند مسئولی اختصاص ندارد

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت گفت: در دولت سیزدهم فرزندان هیچ کدام از مسئولان با استفاده از سهمیه خاصی وارد رشته و دانشگاه برتر نشده‌اند و از این پس هم چنین اجازه‌ای به آنها نخواهیم داد.
کد خبر : 917967

غلامرضا حسن‌زاده دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره نگرانی داوطلبان کنکور از بابت سهمیه‌های پزشکی اظهار کرد: به هیچ عنوان در کشور موضوعی با عنوان «سهمیه خاص» برای فرزندان وزرا، نمایندگان مجلس، رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه و ... در بدو ورود به دانشگاه وجود ندارد. 

وی افزود: در کشور با سهمیه‌ فرزندان شاهد و ایثارگر روبه‌رو هستیم که در رتبه و تراز داوطلبان برای ورود به دانشگاه و انتخاب رشته تاثیر می‌گذارد، این نوع سهمیه‌ها مصوبه مجلس بوده و ملزم به اجرا هستیم. 

حسن زاده تصریح کرد: سوگند یاد می‌کنم در دولت فعلی اجازه ورود فرزندان وزرا با استفاده از سهمیه‌ها نه تنها اتفاق نیفتاده است، بلکه پس از این هم چنین موضوعی را اجازه نخواهیم داد. 

ولع خانواده‌ها برای خرید صندلی پزشکی دردسرساز می‌شود 

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت درباره فریب برخی از مشاوران کنکوری برای ورود داوطلبان به رشته‌های پزشکی با رتبه‌های نجومی اظهار کرد: عده‌ای از خانواده‌ها به علت حرص و ولعی که برای ورود فرزندانشان به رشته‌های برتر تجربی مانند پزشکی و دانپزشکی دارند، باعث سوءاستفاده برخی از مشاوران کنکوری شده اند. خیلی از انسان‌ها با مدل‌های کلاهبرداری در حال تلکه کردن جیب ملت هستند، برای مثال نرخی را تعیین می‌کنند و در قبال آن می‌گویند فرزندانتان هر رتبه‌ای بیاورند در بهترین رشته و دانشگاه تحصیل خواهند کرد که این مورد در دانشگاهی اتفاق افتاد و منجر به نارضایتی شد؛ چراکه از یک خانواده ۲۰۰ میلیون تومان برای قبولی داوطلبی در رشته پزشکی دریافت کردند و گفتند که می‌تواند از ابتدای مهر در صندلی پزشکی تحصیل کند، اما دانشگاه مانع ورود این گروه از دانشجویان به داخل دانشگاه شد. 

حسن زاده بیان کرد: ورود به دانشگاه قانون و آیین‌نامه دارد و هیچ فردی بدون استفاده از سوابق تحصیلی یا شرکت در کنکور اجازه ورود به دانشگاه نخواهد داشت، هر برنامه‌ای غیر از این خارج از عرف است و داوطلبان و خانواده‌ها باید حواسشان را جمع کنند تا از سادگی‌شان سوءاستفاده نشود؛ چراکه به شدت روی این قضیه در حال نظارت هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر