صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

تعیین تکلیف تدریس سرفصل دروس پزشکی متناسب با برنامه آموزش مرکزی

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: در برنامه آموزشی مرکزی همه سرفصل‌ها تعریف شده‌اند و مطابق آن باید آموزش‌های لازم برای توانمندی افراد انجام شود تا اگر موردی توانمندی دانشجویان را به نتیجه نمی‌رساند، بررسی شود.  
کد خبر : 917696

رضا یزدانی دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره تناسب کیفیت دروس تدریس شده با پیاده سازی آنها به صورت عملی اظهار کرد: در برنامه آموزشی مرکزی همه سرفصل‌ها تعریف شده اند و مطابق آن باید آموزش‌های لازم برای توانمندی افراد انجام شود تا اگر موردی توانمندی دانشجویان را به نتیجه نمی‌رساند، بررسی شود. 

وی افزود: در برخی از دانشکده‌ها امکان دارد افزایش تعداد دانشجو یا کمبود تعداد بیمار روی کیفیت آموزش دانشجویان تاثیر بگذارد، اما برنامه آموزشی دانشجویان کاملاً بر اساس برنامه مرکزی است و تمام دانشکده‌ها ملزم به اجرای آن هستند.

یزدانی درباره ماندگاری نخبگان گفت: منطقی است با ایجاد شرایط مطلوب برای دانش آموختگان و متخصصان و افزایش رضایتمندی قطعاً مهاجرت به خصوص برای نخبگان کاهش می‌یابد و ماندگاری آنها افزایش می‌یابد. 

یزدانی اضافه کرد: برای دوره‌های تخصصی حتی PHD هیچ بورسیه‌ای به دانشجویان علوم پزشکی برای خارج از کشور تعلق نمی‌گیرد؛ چراکه تمام آموزش‌های تخصصی در کشور به دانشجویان آموزش داده می‌شود؛ اما به تازگی آیین‌نامه بورس داخل به تمام دانشکده‌ها ارائه شده و دانشگاه‌ها در تمام مقاطع رشته‌ها از جمله دندانپزشکی می‌توانند دانشجویان را بورس داخل کنند. 

وی ادامه داد: افزایش تعداد دانشجو در مقطع عمومی می‌تواند روی کیفیت آموزش تاثیر بگذارد، ولی دانشکده‌ها ملزم هستند دانشجو را به سطح توانمندی‌هایی که برای یک دندانپزشک عمومی و متخصص تعریف شده، برسانند و برای تحقق باید به مدیریت آن اقدام کنند به تبع افزایش تعداد دانشجو می‌تواند مشکلاتی را برای دانشکده‌ها ایجاد کند، اما این موضوع نمی‌تواند دلیلی باشد برای اینکه افرادی دانش آموخته رشته دندانپزشکی، عمومی یا متخصص شوند ولی توانمندی‌های تعریف شده را کسب نکرده باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر