صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۴۰ - ۰۸ تير ۱۴۰۳
ایران فناور در دولت آینده؛ (۲۸)

ایجاد و تقویت شهرک‌های علمی تحقیقاتی در بطن دانشگاه‌ها

عضو هیئت علمی دانشگاه بر ایجاد و تقویت شهرک‌های علمی تحقیقاتی در بطن دانشگاه‌ها در دولت چهاردهم تأکید کرد و گفت: توسعه زیرساخت اینترنت و شهرک‌های IT و کاربردی کردن خروجی دانشگاه‌ها موجب حفظ سیر رشد علمی کشور می‌شود.
کد خبر : 917209

علی شیخ‌ابومسعودی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اولویت برنامه‌های رئیس جمهور جدید در حوزه علم و فناوری اظهار کرد: ایجاد و تقویت شهرک‌های علمی تحقیقاتی در بطن دانشگاه‌ها و ایجاد نمایشگاه‌های دائمی برای حضور مراکز رشد دانشگاه‌های استان برای عرضه ایده‌های دانش‌بنیان و تلاش برای تجاری‌سازی توسط صنایع بازدیدکننده باید در اولویت برنامه‌های نامزدهای ریاست جمهوری در حوزه علم و فناوری باشد.

وی با مثبت ارزیابی کردن سیر رشد علمی کشور از ابتدای انقلاب تاکنون عنوان کرد: باید با توسعه زیرساخت اینترنت و شهرک‌های IT، تأکید بر کاربردی کردن خروجی دانشگاه‌ها در عرصه پایان‌نامه، تغییر ملاک‌های ارتقا و ترفیع اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها از مجلات صرفاً IsI به مجلات داخلی جدید با نگاه ثبت و انتقال دانش کاربردی با رویکرد تسهیلگری در حوزه‌های مختلف اجتماعی، صنعتی، سیاسی، فرهنگی و.. می‌تواند به سیر صعودی این رشد علمی کمک کند.

{$sepehr_key_233}

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان گفت: نگاه یکپارچه حقوق و مزایا میان انواع دانشگاه‌ها، ایجاد جایگاه اجتماعی یکسان از طریق ابلاغ اصول همکاری، نظارت بر مراودات علمی میان دانشگاه‌ها به دور از دسته‌بندی و قطبی کردن این فضا به دولتی، آزاد ازجمله مطالبات فعالان حوزه علم، پژوهش و فناوری کشور از رئیس جمهور جدید است.

 شیخ‌ابومسعودی بیان کرد: کمرنگ کردن فرهنگ خود کوچک بینی انگشت‌شماری از استادان مبنی بر تأکید صرف بر حجم بالای رفرنس‌های خارجی به‌عنوان بالابودن بار علمی پژوهش یا مقاله، توجه و نظارت ویژه به رؤسای دانشگاه‌ها به دلیل جلوگیری از ضربه واردکردن دسته‌بندی‌های باندی و جناحی به فضای مقدس دانشگاه از دیگر مطالبات فعالان حوزه علم، پژوهش و فناوری کشور از رئیس جمهور جدید است.

انتهای پیام/

ارسال نظر