صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۰ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۳

لزوم زنده نگه‌داشتن امید در جوانان برای مقابله با تهدیدات کشور

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: برای مقابله با تهدیدات کشور در آینده باید امید را در جوانان زنده نگه داشت.
کد خبر : 916902

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام حسن زارع مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در نشست هم‌اندیشی اساتید دانشکده هنر و معماری این دانشکده با موضوع انتخابات با اشاره به فرمایش حضرت علی(ع) که مؤمن باید فرزند زمان خود باشد، اظهار کرد: بسیاری بر این عقیده‌اند که باید با زمان جلو رفت و به اصطلاح، فرزند زمان خویش بود. این تعبیر می‌تواند مفاهیم مختلفی داشته باشد و در بسیاری از امور، مصداق پیدا کند؛ اما در گذار تغییرات گسترده روزگار، تکلیف انسان متعبد چیست و به چه کسی میتوان «مؤمنِ به روز» و «روشنفکرِ متدین» گفت؟

وی جوانان را بزرگترین سرمایه کشور دانست و افزود: برای مقابله با تهدیدات کشور در آینده باید امید را در جوانان زنده نگه داشت. دادن روحیه امید به جوانان و امیدوار به آینده بودن را از وظایف اصلی استادان است.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد بیان کرد: تداوم نظام و پیشرفت کشور با حفظ و تداوم حضور مردم بوده؛ جمهوریت نظام نقطه قوت است که دشمن آن را بر نمی‌تابد و همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه یأس و دلسردی مردم به کار گرفته است.

زارع ضعف‌ها در سطح کشور را قابل برطرف کردن دانست و تأکید کرد: باید استادان دانشگاه با صبر و حوصله و تدریجی جوانان را جذب کرده و برای پیشرفت کشور راهکار ارائه دهند. سرنوشت مردم جز با خواست خود آنان قابل تغییر نیست. امید است در آستانه انتخابات دشمن را مأیوس کرده و با انتخاب آگاهانه در پیشرفت کشور کوشا باشیم.

به گزارش آنا، در ادامه استادان و مسئولان دانشکده سوالات خود را مطرح و درباره راهکار‌ها بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر