صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیام‌رسان‌های داخلی چه خدماتی به نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری می‌دهند؟

ظرفیت‌ها و امکانات پیام‌رسان‌های داخلی برای نمایندگان نامزد‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تشریح شد.
کد خبر : 916846

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در نشستی که با حضور حامد منکرسی معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران، نماینده ستاد تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری وزارت کشور، نمایندگان پیام رسان‌های ایرانی، نمایندگان نامزد‌های ریاست جمهوری و برخی مدیران ارشد برگزار شد، ظرفیت‌ها و امکانات پیام رسان‌های داخلی در حوزه تبلیغات مهم‌ترین رویداد سیاسی کشور تبیین شد.

در این نشست، حامد منکرسی، معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به وجود بیش از ۴۵ میلیون کاربر ایرانی در پیام رسان‌های ایرانی، این فضا را برای تبلیغات نامزد‌های ریاست جمهوری بسیار مناسب دانست و اظهار داشت: سابقه تبلیغات نامزد‌های انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی در بستر پیام رسان‌های داخلی، نشان می‌دهد تجربیات خوبی در این زمینه به ثبت رسیده است؛ بنابراین با توجه به امکاناتی که پیام رسان‌های ایرانی در اختیار نامزد‌ها قرار می‌دهند، پیش بینی می‌شود، تبلیغات این دوره از انتخابات برای نخستین بار در بستر پیام رسان‌های داخلی بیشتر از سال‌های قبل باشد.

وی از تخصیص ۲۰ گیگابایت، اینترنت هدیه رایگان توسط وزارت ارتباطات و با همکاری اپراتور‌ها به کاربران ایرانی اختصاص داده است تا بتوانند از این ترافیک برای قرار گرفتن در جریان اخبار انتخابات از طریق پیام رسان‌های داخلی قرار بگیرند و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نکاتی که پیام رسان‌ها در جریان تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها باید توجه داشته باشند، رعایت اصل بی طرفی و فراهم کردن فضای عادلانه برای تمامی نامزدهاست. به طوری که نامزد‌های انتخابات بتوانند به طور برابر از این امکانات بهره‌مند شوند.

منکرسی از امکان ثبت گزارش‌های مردمی در خصوص ثبت تخلفات نامزد‌ها در پیام رسان‌های داخلی خبر داد که توسط کارگروه متشکل از معاونت فضای مجازی دادستانی و وزارت کشور پیگیری می‌شود.

در ادامه این نشست، نمایندگان پیام رسان‌های آی گپ، ایتا، بله، ویراستی، گپ و روبیکا به معرفی خدمات و امکانات تبلیغاتی خود به نمایندگان نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری پرداختند و به پرسش‌های آنها پاسخ دادند.

برخی از مهم‌ترین خدمات ارائه شده به تفکیک پیام رسان عبارتند از:

آی گپ

اعطای نشان تایید یا تیک آبی به کانال نامزد

ارسال پیام انبوه به کاربران

امکان پوش نوتیفیکیشن به کاربران

ثبت بنر در بخش کانال‌های جذاب

پین گفت‌وگو

ایتا

پیام رسان ایتا، به طور ویژه امکانی را ایجاد کرده است که طی آن، با ارسال کد انتخاباتی نامزد در وزارت کشور به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۷۱۷، لینک عضویت در کانال همان نامزد، برای فرد متقاضی ارسال شود. برخی دیگر از خدمات تبلیغاتی دیگر ایتا عبارت از: اعطای نشان تایید یا تیک آبی به کانال نامزد، پین رایگان تا ۲۰ میلیون بازدید، عضویت پیامکی خودکار و معرفی کانال دارای تیک آبی نامزد در صفحه اختصاصی کاربران است.

بله

اعطای نشان تایید یا تیک آبی به کانال نامزد

پین رایگان تا ۱۰ میلیون بازدید

معرفی کانال رسمی نامزد در بخش «ویترین»

ارائه بسته‌های مختلف تبلیغاتی

گپ

اعطای نشان تایید یا تیک آبی به کانال نامزد

امکان استفاده نامحدود از ظرفیت پخش زنده گپ برای نامزد‌ها

ویترین اختصاصی پخش زنده‌های در حال اکران نامزد‌ها از صدا و سیما با پیام رسان گپ

ویترین اختصاصی انتخابات جهت معرفی کانال‌ها و گروه‌ها، ستاد‌های انتخاباتی کاندیدا‌ها

ربات ویژه هر کاندیدا با امکانات فوق العاده شامل: لیست و گروه‌های کانال‌ها، لیست و آدرس ستاد‌های انتخابات

ظرفیت نمایش تبلیغات همسان در محیط عمومی گپ

امکان درج بنر‌های تبلیغاتی در ویترین عمومی گپ و یا ویترین اختصاصی انتخابات

ویراستی

فعال سازی و تخصیص نشان رسمی برای نامزد‌های تایید شده از طرف ستاد انتخابات

راه اندازی اکانت رسمی ستاد انتخابات کل کشور بر بستر ویراستی و معرفی این اکانتاستفاده از ظرفیت پخش زنده ویراستی

نمایش تیزر‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در ویرانما

راه اندازی انواع پویش‌ها

نظرسنجی‌های مردمی

نمایش ویژه ویراست‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در بخش شتاب دهنده ویراستی

روبیکا

تخصیص ۱/۵ میلیارد تومان اعتبار تبلیغاتی برای نامزد‌ها که ۵۰۰ میلیون آن برای پین و یک میلیارد تومان برای پیامک قابل استفاده است.

ایجاد صفحه لندینگ برای نامزد‌ها به تفکیک نوع محتوا

نمایش تبلیغات نامزد‌ها در بخش VOD

ارسال گزارش‌های روزانه برای نامزد‌ها

پخش زنده

نظرسنجی

ایجاد قسمت پین استانی

انتهای پیام/

ارسال نظر