صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۰ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳

نادی: جذب هیئت علمی وابسته متناسب با اهداف علمی و پژوهشی دانشگاه است

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی جذب هیئت علمی وابسته در این دانشگاه را متناسب با اهداف عالی علمی و پژوهشی دانست.
کد خبر : 916764

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی نادی، معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار شد، جریان رشد استان‌ها را مبتنی بر رشد اجماعی استان دانست و اظهار کرد: جریان رشد مبتنی بر یک یا دو واحد نیست؛ بلکه همه واحد‌ها و حوزه‌های مرتبط استان باید برنامه پذیر، روند حرکتی آنها فزاینده بوده و رشد استان مبتنی بر ارتقای مطلوب و اجماعی واحد‌های دانشگاهی است.

وی جذب هیئت علمی وابسته را متناسب با اهداف عالی علمی و پژوهشی دانشگاه دانست و افزود: جذب هیئت علمی وابسته در راستای به‌کارگیری افراد متخصص، فعال و متناسب با مأموریت واحد در دوره تحت قرارداد، انعطاف‌پذیری دانشگاه، عدم تحت‌فشار قرار گرفتن بابت کمبود،  فقدان دانشجو در رشته‌های خاص و وجود هیئت علمی پیوسته مرتبط با آن رشته، دارا بودن روحیه انقلابی، آموزشی و پژوهشی متناسب با اهداف عالی دانشگاه آزاد اسلامی است.

معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ارزیابی‌ها و اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی و رؤسای واحد‌ها تابعه را متناسب با زمان دانست و بیان کرد: اقدامات رؤسای واحد‌ها تابع زمان خود بود به‌نحوی‌که در دهه اول که هدف دانشگاه صرف آموزش بود و مشکل جمعیتی وجود نداشت؛ ملاک، ساخت‌وساز ساختمان در راستای ایجاد کلاس و فضای آزمایشگاهی برای دانشجویان و در اواخر دهه دوم و اوایل دهه سوم دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد خط تولید مصنوعی به‌ویژه در صنایع غذایی و در دهه چهارم مهارت بینی، مهارت‌آموزی و مهارت ورزی سرلوحه کار قرار گرفت.

نادی با اشاره به اقدام خوب استان گلستان در راه‌اندازی مزرعه پرورش میگو در شهرستان گمیشان به بررسی تأثیر آن توسعه مهارت‌های علمی و عملی دانشجویان و استادان پرداخت و مطرح کرد: راه‌اندازی مزرعه پرورش میگو ازجمله اقدامات خوب استان در راستای فرایند مهارت‌آموزی، جذب رشته مرتبط با آبزیان و به‌تبع آن راه‌اندازی دانشکده توسعه مهارت‌های فناوری و کارآفرینی پرورش ماهی و آبزیان بوده و زمانی مثمر ثمر است که اعضای هیئت علمی این استان به همراه دانشجویان آن با حضور عملی در این پروژه به تخصص عینی و عملی دست یابند.

انتهای پیام/

ارسال نظر