صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«خورشت خون» به تئاتر شهر می‌آید

نمایش «خورشت خون» به نویسندگی، طراحی و  کارگردانی مرتضا امینی‌پور و تهیه‌کنندگی آزاده تقی‌آبادی از بیست و پنجم خرداد ماه در تالار قشقایی تئاترشهر به روی صحنه می‌رود.
کد خبر : 915733

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «خورشت خون» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی مرتضا امینی‌پور پیش از این در سال ۱۳۹۹ در جشنواره «هنر زنده است» و همچنین دی ماه ۱۴۰۲ در جشنواره «هم آغاز» به روی صحنه رفته بود و از ۲۵ خرداد در تالار قشقایی تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود.

نمایش «خورشت خون»  در ژانر درام اسطوره‌ای با محوریت زن و زنانگی کار شده است و در جشنواره هم آغاز موفق به کاندید جایزه در بخش‌های طراحی صحنه،  بازیگری نقش اول زن و بازیگری نقش مکمل زن شد.

این نمایش که اقتباسی آزاد از نمایشنامه‌ی «مده‌آ» نوشته‌ی «اوریپید» است تمرینات جدید خود را از مرداد ۱۴٠۱ با گروه بازیگران جدید آغاز کرد و در طول تمرینات، متن نمایشنامه با توجه به شرایط اجتماعی روز چندین‌بار بازنویسی شد.  

در خلاصه‌ی این نمایش که پیش‌فروش روز‌های نخست آن در سایت تیوال و گیشه‌تئاتر آغاز شده آمده است که: اکنون تنها هستم و همه چیز را از دست داده‌ام... کاش راهی جز مرگ برای انتقام بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر