صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۵ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۳

همکاری دانشگاه آزاد با دادگستری زمینه‌ساز تربیت نیروی ماهر در رشته حقوق

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر گفت: همکاری این واحد دانشگاهی با دادگستری زمینه‌ساز تربیت نیروی متخصص و ماهر در رشته حقوق خواهد بود.
کد خبر : 915566

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین دوره از مسابقات فرآیند شبیه‌سازی دادگاه (موت کورت) با همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر در این همایش با اشاره به نقش و جایگاه رشته حقوق در جامعه اظهار کرد: فارغ‌التحصیلان موفق و متخصصان متعهد رشته حقوق می‌توانند در برپایی عدالت و تحقق این آرمان گام‌های مؤثری بردارند.

علی حیدری، تعاملات دانشگاه و دادگستری را در مهارتی کردن دروس رشته حقوق مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: فعالیت و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر با دادگستری در برپایی همایش‌ها، مسابقات و مشارکت خوب دانشجویان رشته حقوق، زمینه ساز تربیت نیروی متخصص و ماهر در رشته حقوق خواهد بود.

قربانی شبکه‌های مجازی و افراد فریبکار نشوید

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان نیز گفت: پرونده‌هایی که شاهد نمایش آنها در این دوره از مسابقات بودیم، به وفور در جامعه دیده می‌شود و هم برای دانشجویانی که در این مسابقه شرکت کرده‌اند و هم برای دانشجویی که شاهد این دوره از مسابقات هستند بسیار ارزشمند و کاربردی است. 

محمد محسنی، جوانان و نوجوانان را به مراقبت از حقوق خود و دیگران به ویژه در فضای مجازی دعوت کرد و ادامه داد: گاه یک اقدام ساده و کوچک می‌تواند عواقب خطرناک و مسئولیت کیفری و مدنی حاد در پی داشته باشد. پس مراقب باشید قربانی شبکه‌های مجازی و افراد فریبکار نشوید. نوجوانان با توجه به وضعیت کنونی جامعه باید مهارت نه گفتن را داشته باشند و به سادگی در دام افراد کلاهبردار گرفتار نشوند.

به گزارش آنا، در این دوره دو تیم از دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر در حضور داوران و جمعی از استادان و دانشجویان رشته حقوق و همچنین تعدادی از دانش‌آموزانی که در مدارس، طرح زنگ قانون به اجرا در آمده بود، به رقابت پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر