صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۵۰ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با آنا عنوان کرد:

میانگین نمرات امتحانات نهایی ملاک سطح سواد دانش‌آموزان نیست

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، عنوان کرد: میانگین نمرات امتحانات نهایی ملاک سطح سواد دانش‌آموزان نیست، بلکه معدل کل نشانگر سطح سواد و تحصیلی دانش آموزان محسوب می‌شود.
کد خبر : 91554

علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره پایین بودن میانگین نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان سال سوم دبیرستان گفت: میانگین نمرات امتحان نهایی دانش آموزان این پایه در سال گذشته 11.57 بوده است که این عدد بیانگر سطح سواد دانش آموزان در کشور نیست.


وی افزود: این عدد میانگین نمره در برگه امتحانی است که در نهایت با نمره مستمر، فعالیت داخل مدرسه، جمع نمرات دروس غیر نهایی و ارزشیابی معلمان جمع می شود و در نهایت نمره دانش آموزان در یک درس را تعیین می کند. بنابراین نمی توانیم این میانگین را (11.57) به عنوان سطح سواد دانش آموزان در نظر بگیریم.


زرافشان در ادامه تصریح کرد: بعد از تعیین نمرات هر درس، معدل دانش آموزان براساس جمع نمرات امتحانات کتبی و شفاهی تعیین می شود که این میانگین بیش از مقدار عنوان شده است.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی بر اینکه خالص نمره دانش آموزان سال سوم دبیرستان که وارد رشته تخصصی خود شده اند، نمره مناسب و نشانگر وضعیت مناسب تحصیلی در کشور نیست، گفت: نمی توان میانگین نمرات امتحانات نهایی را ملاک سطح سواد دانست، بلکه ملاک وزارت آموزش و پرورش برای تعیین سطح سواد دانش آموزان معدل کل است که معدل کل از جمع نمرات امتحانات کتبی و شفاهی به‌دست می آید.


انتهای پیام/

برچسب ها: دانش آموزان
ارسال نظر