صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۵ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

انتخاب رشته بیش از ۳۶۷ هزار نفر از متقاضیان دانشگاه فرهنگیان

مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش گفت: بیش از ۳۶۷ هزار نفر از داوطلبان دانشگاه فرهنگیان انتخاب‌رشته اقدام کرده‌اند. این داوطلبان تا ۱۸ خرداد برای انتخاب‌رشته فرصت دارند.
کد خبر : 915308

علیرضا کریمیان مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با بیان اینکه نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ همزمان با آزمون پذیرش دانشجومعلم روز‌های ۷ و ۸ اردیبهشت برگزار شد، اظهار کرد: در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده بودند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد بودند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر نام نوشته بودند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد بودند. اکنون همه این افراد می‌توانند انتخاب‌رشته کرده و کدرشته محل‌های مد نظر را با توجه به دفترچه انتخاب‌رشته انتخاب کنند.

وی افزود: زمان انتخاب رشته آزمون فرهنگیان از هشتم تا دوازدهم خرداد مقرر شده بود، اما با اعلام سازمان سنجش تا شانزدهم خرداد تمدید شد و تاکنون بیش از ۳۶۷ هزار داوطلب انتخاب رشته کرده‌اند و این مهلت دیگر قابل تمدید نیست. 

کریمیان تصریح کرد: ضرورت دارد متقاضیان در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم سال ۱۴۰۳، به درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش مراجعه و با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری و با توجه به رشته محل‌های اعلام شده در دفترچه راهنمای مذکور، نسبت به انتخاب رشته‌محل‌های مورد علاقه خود اقدام کنند.

مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور ادامه داد: قبولی نهایی داوطلبان در این آزمون براساس نمره کل نهایی شامل نمره آزمون اختصاصی تربیت معلم، نمره آزمون سراسری، سوابق تحصیلی و نمره ارزیابی شایستگی معلمی خواهد بود.

وی گفت: داوطلبان ضمن مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم سال ۱۴۰۳ و اطلاعیه‌های منتشر شده در درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، انتخاب رشته را به ساعات پایانی مهلت تعیین شده موکول نکنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر