صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معرفی رایانه‌های مایکروسافت با ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی

مایکروسافت دسته جدیدی از رایانه‌های شخصی با ویژگی‌های هوش مصنوعی را معرفی کرد
کد خبر : 912649

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، مایکروسافت دسته جدیدی از رایانه‌های شخصی با ویژگی‌های هوش مصنوعی را معرفی کرد. این شرکت در تلاش است تا این فناوری نوظهور را در محصولات خود بگنجاند و با آلفابت و اپل رقابت کند.

ساتیا نادلا، مدیر اجرایی، آنچه را که مایکروسافت رایانه‌های شخصی پلاس کوپایلوت «Copilot+» می‌نامد، معرفی کرد و گفت که آنها طیف وسیعی از تولیدکنندگان، از جمله آکر و ایسوس، آنها را به فروش خواهند رساند.

قیمت رایانه‌های جدید که قادر به انجام کار‌های بیشتر هوش مصنوعی بدون تماس با مراکز داده ابری هستند، از هزار دلار شروع می‌شوند و از ۱۸ ژوئن قابل سفارش خواهند بود.

توانایی خرد کردن داده‌های هوش مصنوعی مستقیماً روی رایانه به پلاس کوپایلوت امکان می‌دهد ویژگی‌ای به نام «یادآوری» را شامل شود. «یادآوری» هر کاری را که روی رایانه انجام می‌شود، از مرور وب گرفته تا چت‌های صوتی، ایجاد یک تاریخچه ذخیره شده در رایانه که کاربر می‌تواند در صورت نیاز به یادآوری کاری، حتی ماه‌ها بعد، آن را جستجو کند.

این شرکت همچنین دستیار صوتی کوپایلوت خود را نشان داد که به عنوان یک مربی مجازی در زمان واقعی به کاربری که بازی ویدیویی «ماین کرفت» (Minecraft) را بازی می‌کند، عمل می‌کند.

یوسف مهدی، مدیر بازاریابی مصرف کننده مایکروسافت، گفت که این شرکت انتظار دارد در سال آینده ۵۰ میلیون رایانه شخصی با هوش مصنوعی خریداری شود. در این رویداد مطبوعاتی، او گفت که دستیار‌های سریع‌تر هوش مصنوعی که مستقیماً روی رایانه شخصی اجرا می‌شوند، قانع‌کننده‌ترین دلیل برای ارتقای رایانه شما در مدت زمان طولانی خواهند بود.

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی گارتنر، فروش جهانی رایانه‌های شخصی در سال گذشته حدود ۱۵ درصد کاهش یافت و به ۲۴۲ میلیون رسید.

همچنین مدیران مایکروسافت گفتند که «جی‌پی‌تی-۴» (GPT-۴o)، آخرین فناوری اوپن ای‌آی، به زودی به عنوان بخشی از کوپایلوت در دسترس خواهد بود.

مایکروسافت همچنین نسل جدیدی از تبلت سرفیس پرو و ​​لپ تاپ سرفیس خود را معرفی کرد که دارای تراشه‌های کوالکام بر اساس معماری «آرم هولدینگز» هستند. همچنین فناوری به نام «پریزم» را معرفی کرد که به نرم افزار‌های نوشته شده برای تراشه‌های اینتل و ای ام‌دی کمک می‌کند تا بر روی تراشه‌های ساخته شده با فناوری آرم اجرا شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر