صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اسماعیلی: محدودیتی در حمایت از تولید بازی‌های پرمخاطب نداریم

وزیر فرهنگ با تأکید بر وجود آمادگی کامل برای حمایت از بازی‌ها، اظهار کرد: در مجموعه اتفاقات خوبی که امسال در بودجه تولیدات فرهنگی رخ داده به این بخش به شکلی ویژه توجه کردیم، محدودیتی در حمایت از تولید بازی‌های مؤثر و پرمخاطب نداریم،
کد خبر : 911232

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی اسماعیلی روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه ضمن بازید از مرحله پایانی اولین رویداد ملی بازی آرا (تولید و رشد بازی‌های محتوایی) افزود: دهه کرامت را به جمع نخبه‌ای که در خدمتشان هستیم تبریک عرض می‌کنم و به ارواح پاک شهدا به‌ویژه شهدای هفتم تیر و شهید بهشتی درود می‌فرستم.

وی افزود: در نزدیک به دو دهه‌ای که از آغاز تأسیس بنیاد بازی‌های رایانه‌ای می‌گذرد اهداف مختلفی را دنبال کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: بنیاد بازی‌ها تنها بنیادی است که تنظیم گری را نیز در اختیار دارد، بار تدوین‌ قوانین، آیین‌نامه‌ها و مجوزها را بر دوش می‌کشد و نهاد بالادستی در وزارت فرهنگ ندارد؛ یعنی سه بخش مهم تنظیم گری، نظارت و حمایت را در اختیار دارد.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه تلاشمان این بوده که بخش حمایتی را تقویت کنیم، گفت: دوستانمان تلاش کردند بر اساس نظام اولویت‌بندی فرهنگی اقدامات صورت گیرد، در حوزه تنظیم گری در مرز قانون حرکت می‌کنیم ولی در حوزه حمایت به بخشی توجه می‌کنیم که به ترویج آرمان‌های انقلاب کمک کند، به همین دلیل اگر به اولویت‌هایی که بر اساس آنها کارها تولید می‌شود توجه کنیم آثار تولید شده در حوزه عفاف و حجاب فلسطین و پیشرفت است.

وی افزود: دشمن به دنبال ایجاد یاس در جامعه نخبگانی است و ما موظف هستیم تاریخ پرافتخار خود را مرور کنیم و نسبت به آینده درخشانمان نویددهنده باشیم که بخش مهمی از این کار در حوزه بازی‌ها صورت می‌گیرد چرا که به عنوان صنایع فرهنگی بسیار پیش رو و مورد علاقه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در آخرین نظرسنجی ۳۴ میلیون بازیکن بازی‌های رایانه‌ای داریم که حدود چهار میلیون آنها بازیکن حرفه‌ای هستند که اگر از این ظرفیت استفاده کنیم و شبکه حمایتی خود را در اختیار آنان قرار دهیم حتماً بازی‌های پرطرفداری را خواهیم داشت، در لیگی که پیش از این برگزار شد تنها یک بازی بیش از یک میلیون نفر شرکت‌کننده داشت.

وزیر فرهنگ گفت: بخشی از کار ما جلب حمایت است مشابه کاری که بعد از چند سال توقف در قبال جشنواره فجر انجام شد مثلاً معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بخش‌های خصوصی وارد میدان شدند.

وی افزود: باید علاوه بر اینکه زمینه جذب کمک‌ها را فراهم کنیم خودمان هم امکان حمایت مستقل را نیز به وجود بیاوریم مثلاً در حوزه سینما بنیاد فارابی هفده فیلم مشارکتی برای امسال آماده کرد در حالی که زمان آغاز به کار دولت این تعداد به دو یا سه فیلم رسیده بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر وجود آمادگی کامل برای حمایت از بازی‌ها، اظهار کرد: در مجموعه اتفاقات خوبی که امسال در بودجه تولیدات فرهنگی رخ داده به این بخش به شکلی ویژه توجه کردیم، محدودیتی در حمایت از تولید بازی‌های مؤثر و پرمخاطب نداریم، اصولاً برگزاری چنین رویدادی برای همین امر است. دوست داریم اگر امسال از ده بازی حمایت شده است این حمایت را برای سال بعد به پنجاه برسانیم.

اسماعیلی ادامه داد: بر اساس آخرین تغییری که در اساسنامه بنیاد بازی‌ها داشتیم این بنیاد به بنیاد بازی‌ها و سرگرمی‌ها ارتقا پیدا کرد و مسئولیت تنظیم گری سایر بازی‌های مهم از جمله بازی‌های رایانه‌ای نیز در اختیار بنیاد قرار گرفت که در صورت تحقق این امر ساختارهای پشتیبانی پژوهشی، انسانی و مالی تقویت خواهد شد، انشا الله فصل نویی در فعالیت‌های مجموعه ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر