صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
حجت‌الاسلام محمدی:

هدف معلمان مدرک‌گرایی نیست، تربیت انسان است

امام جمعه شهرستان جم تأکید کرد: هدف معلمان صرفاً مدرک‌گرایی نیست، بلکه انسان پرورش می‌دهد، بنابراین همیشه مورد احترام است.
کد خبر : 911086

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام محمد محمدی امام جمعه شهرستان جم در نشست مشترک با سعید رازقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر و دانشگاهیان مرکز جم با حضور محمد احمدپور فرماندار، سرهنگ دوم پاسدار محمد خلیلی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت عباس (ع) و یونس دهقانی فرمانده انتظامی شهرستان جم به تشریح ویژگی‌های معلم خوب پرداخت و خواسته‌های جامعه از دانشگاهیان را بیان کرد.

وی با اشاره به روایتی از اسکندر مقدونی گفت: در مورد قدر و منزلت مقام معلم همین بس که می‌گویند اسکندر به معلم خویش بیش از پدر و مادرش احترام می‌گذاشت و از او پرسیدند چرا این همه به معلم خویش احترام می‌گذاری؟ در پاسخ گفت: «برای اینکه پدرم مرا از آسمان به زمین آورد؛ حال آنکه معلم مرا از زمین به آسمان می‌برد.

امام جمعه شهرستان جم متذکر شد: استاد شهریار در شعری زیبا، این توصیف را چنین کامل کرده است: «از پدر گر قالب تن یافتیم/ از معلم جان روشن یافتیم.»

محمدی با بیان اینکه کنار هم قرار دادن این توصیف‌ها نشان می‌دهد که معلم دارای جایگاه رفیع در همه جوامع است، افزود: در دنیای امروز، تحلیل‌ها موفق‌تر و اثربخش‌تر از توصیف‌ها است و در هر زمینه‌ای از جمله اجتماعی، سیاسی و معرف الگو تحلیل بهتر توصیف جواب می‌دهد.

وی با بیان اینکه در دیدگاه‌های آموزشی، معلم‌های مختلف تربیت می‌کند و این دیدگاه‌ها باید به‌عنوان ملاکی برای انتخاب معلم نمونه باشد، تشریح کرد: معلمی که ایمان دارد شاگردانش می‌توانند تصور ذهنی خود را به منصه ظهور برسانند، این معلم دلسوز است، معلمی که به آموزش به عنوان سپر نگاه می‌کند، این معلم خلّاق است، معلمی که به دانش‌آموزان به‌عنوان فرد نگاه می‌کند و برای هر نفر، یک برنامه رشد و تعالی و تربیتی با توجه به توانایی آن در نظر می‌گیرد، معلم عادل بوده و معلمی که به آموزش به عنوان یک فرصت تغییر برای رسیدن به کمال و تغییر زندگی نگاه می‌کند، معلم فداکار است.

امام جمعه شهرستان جم یادآور شد: هدف اینگونه معلمان صرفاً مدرک‌گرایی نیست، این معلم، انسان پرورش می‌دهد و مرید تربیت می‌کند، بنابراین همیشه مورد احترام است.

محمدی با تأکید بر اینکه معلمان باید به دانش‌آموزان خود توصیه کنند همواره شاگرد باقی بمانند، توضیح داد: اگر این تفکر وجود داشته باشد، تکان‌دهنده است، چراکه اینگونه افراد همواره دنبال یادگیری، کسب اطلاعات جدید خواهند بود و این سبب رشد و تعالی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، متذکر شد: دانشگاه‌ها در موضوع آمایش سرزمینی، نقش پشتیبان را دارند و دانشگاه آزاد اسلامی در جم با توجه به شکل صنعتی شهرستان باید در نگاه توسعه‌ای خود، رویکرد جامعه و رشته‌های تحصیلی موردنیاز را در نظر داشته باشد و در عوض، صنعت نیز با توجه به مأموریت‌های اجتماعی خود، حامی دانشگاه باشد.

امام جمعه جم، خواستار حمایت مدیران این شهرستان در تکمیل نیازمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی مرکز جم شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر