صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۵ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
یک مقام مسئول دانشگاه تهران خبر داد؛

تنوع فرصت‌های شغلی برای جوانان شرط مهم حضور سازمان‌ها در نمایشگاه بازار کار

مدیر کل اداره مهارت دانشگاه تهران گفت: ارائه تنوع رشته و فرصت‌های شغلی شرط مهم دانشگاه تهران برای سازمان‌های مختلف در نمایشگاه بازار کار است، وظیفه دانشگاه تهران هم حمایت از فارغ‌التحصیلان و دانشجویان جویای بازار کار است تا با نیازمندی سازمان‌ها و صنایع آشنا شوند.
کد خبر : 907277

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی شهبازی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در نشست خبری دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران که صبح امروز در تالار امیرکبیر دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه تهران امسال جشن ۹۰ سالگی خود را در شرایطی برگزار می‌کند که هفته گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی واگذاری سنت دانشگاهی به دانشگاه تهران را مصوب کرد.

وی افزود: قدمت سنت دانشگاهی به ۱۷۵۷ سال گذشته باز می‌گردد و این موضوع را یونسکو در سال ۲۰۱۷ منتشر کرد. دانشگاه تهران وظیفه پیگیری این سنت دانشگاهی را بر عهده دارد که با آموزش عالی نوین پیوند خورده است.

شهبازی تصریح کرد: ۹۰ رویداد بزرگ در سال جاری در دانشگاه تهران برگزار می‌شود که یکی از رویدادها برگزاری نمایشگاه کار از ۲۱ تا ۲۳ خرداد است، هدف دانشگاه تکمیل چرخه مهارت، آموزش و اشتغال است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ادامه داد: لازم داشتیم که دانشجویان علاوه بر گذراندن دروس تئوری حتماً مهارت‌های لازم را جهت ارتقای تخصص خود کسب کنند؛ به همین منظور شبکه‌سازی تعاملی به‌عنوان شعار اداره مهارت‌یابی دانشگاه تهران انتخاب شد.

شهبازی گفت: درترم جاری استقبال خوبی از درس یادگیری تجربی شد و نمایشگاه پیش رو نمایشگاهی است که ظرفیت‌ها را برای ذی‌نفعان امر پررنگ‌تر خواهد کرد، نماینده شرکت‌ها و صنایع در این نمایشگاه نیازهای خود را اعلام می‌کنند تا دانشجویان جذب بازار کار شوند. تلاش می‌کنیم با برگزاری اردوهای مهارتی علاوه بر ایجاد فضای تفریحی و شاد، حتماً دانشجویان را از نزدیک با صنایع آشنا کنیم.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنیم که وزارت عتف برگزاری نمایشگاه کار را به منظور تقویت بیشتر ارتباط صنعت با دانشگاه در تمام مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها جدی بگیرد.

در ادامه، فرشته امین مدیرکل اداره مهارت دانشگاه تهران و دبیر علمی دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران اظهار کرد: انتخاب و جذب و استخدام نیروی انسانی متعهد و باانگیزه چالش اساسی سازمان‌ها به شمار می‌آید، همچنین از دغدغه دانشجویان می‌توان به ارتباط رشته تحصیلی دانشجویان با شغل خود اشاره کرد، پس نمایشگاه بازار کار انتخاب هوشمندانه بازار کار را در بین دانشجویان ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: بیش از ۱۰ هزار دانشجو و فارغ‌التحصیل در اولین نمایشگاه بازار کار دانشگاه تهران که سال گذشته برگزار شد، حضور داشتند. با ارزیابی‌های انجام شده متوجه شدیم که درصد خوبی از رضایت دو سویه بین دانشجویان و صنایع در قالب استخدام، کارآموزی، حمایت از پایان‌نامه‌ها و ... وجود داشته است.

امین تصریح کرد: امیدواریم امسال بتوانیم برنامه‌های مفرح‌تر و شادتری در نمایشگاه بازار کار دانشگاه تهران داشته باشیم. نه‌تنها این نمایشگاه فرصتی را برای جذب نیروی استخدام به وجود آورد، بلکه ایجاد کنسرسیوم‌های بین سازمان‌ها برای تبادل نیروی انسانی و دانش یکی از اهداف ما بود؛ بنابراین امسال روی این موضوع تمرکز بیشتری خواهیم داشت و شعار خود را هم بر آن اساس انتخاب کردیم.

وی گفت: ارائه تنوع رشته و فرصت‌های شغلی شرط مهم دانشگاه تهران برای سازمان‌های مختلف در نمایشگاه بازار کار است، وظیفه دانشگاه تهران هم حمایت از فارغ‌التحصیلان و دانشجویان جویای بازار کار است تا با نیازمندی سازمان‌ها و صنایع آشنا شوند.

امین ادامه داد: سال گذشته بیش از ۱۰ هزار دانشجو از ۳ روز نمایشگاه بازدید کردند و از ۵ هزار رزومه به صنایع و شرکت‌ها اعلام شد که برای ۴۹۰ دانشجوی رشته‌های فنی و علوم انسانی از قبیل حسابداری و مدیریت، توانستیم فرصت شغلی را فراهم کنیم. 

انتهای پیام/

ارسال نظر