صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اتحاد اروپا؛

تیک‌تاک فقط ۲۴ ساعت برای شفاف‌سازی مهلت دارد!

اتحادیه اروپا پس از راه اندازی اپلیکیشن تیک‌تاک لایت در فرانسه و اسپانیا از شرکت این اپلیکیشن خواستار شفاف‌سازی و پاسخگویی شده است.
کد خبر : 906628

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اکونومیک‌تایمز، پیرو نگرانی‌هایی که درباره تأثیر بالقوه تی‌تاک لایت بر سلامت روانی کودکان و کاربران وجود دارد کمیسیون اروپا اعلام کرد که به شرکت فناوری بایت‌دنس تنها ۲۴ ساعت فرصت داده شده تا ارزیابی خطر برنامه جدید خود را که این ماه در فرانسه و اسپانیا برای دسترسی کودکان راه اندازی شده است ارائه دهد. 

اقدام تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا براساس قوانین فنی اتحادیه اروپا موسوم به قانون خدمات دیجیتال (DSA) و دو ماه پس از آغاز تحقیقات وی درباره تیک‌تاک به دلیل نقض احتمالی قانون‌های تدوین شده صورت گرفت.

این قانون برجسته به منظور مقابله با محتوای غیرقانونی و مضر در پلتفرم‌های شرکت‌های فناوری است و در صورت هر گونه تخلف و تعدی از قانون تدوین شده آنها را ملزم به پرداخت ۶ درصد جریمه از میزان گردش مالی سالانه جهانی خود می‌کند.

کمیسیون اتحادیه اروپا گفته است، تیک‌تاک باید قبل از راه‌اندازی برنامه جدید خود در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا، ارزیابی ریسک را روی این برنامه انجام می‌داد.

در همین راستا، برتون در شبکه اجتماعی ایکس درباره میزان خطر و اعتیاد نوع لایت این شبکه نوشت و تاکید کرد از هیچ تلاشی برای ایمن نگه داشتن کودکان دریغ نمی‌کنند.

کمیسیون اروپا توضیح داد، درخواستی برای اطلاعات به تیک‌تاک ارسال کرده و خواستار جزئیات بیشتر درباره ارزیابی ریسکی شده که این شرکت شبکه اجتماعی، قبل از عرضه نسخه تیک‌تاک لایت در اتحادیه اروپا انجام داده است.

تیک‌تاک لایت که برای کاربران بالای ۱۸ سال طراحی شده است، دارای یک برنامه پاداش است که در صورت اقدامات خاصی در پلتفرم مانند تماشای ویدیوها، لایک کردن محتوا، دنبال کردن سازندگان ویدئو‌ها یا دعوت از دوستان برای پیوستن به این شبکه و لایک کردن ویدئوها، امتیاز کسب کنند. این امتیاز‌ها را می‌توان با پاداش‌هایی مانند کوپن‌های آمازون مبادله کرد.

کمیسیون اتحادیه اروپا همچنین توضیحاتی درباره جزئیات اقداماتی را که این شرکت برای کاهش خطرات سیستمی اجرا کرده، خواستار شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر