صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۲ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
مدیرعامل مجموعه رستوران‌های شیرین‌پلو:

ما در مجموعه «شیرین پلو» یک خانواده هستیم و مشتریان مهمانان ما

مدیرعامل مجموعه رستوران‌های شیرین‌پلو از رمز و راز موفقیت خود در این حرفه را تشکیل خانواده‌ای بزرگ با  ۲۰۰ نفر و پذیرایی خوب با غذا‌هایی با کیفیت بالا از مشتریان شیرین پلو دانست.
کد خبر : 904895

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، فعالیت شرکت شیرین پلو ایرانیان با برند شیرین پلو با هدف اصلی تهیه غذای سالم برای جامعه ایرانی از سال 1386 به همت جناب آقای حسن کوخایی آغاز شد و تا امروز بیش از 200 نفر نیروی انسانی متخصص، با تجربه، با انگیزه و علاقه مند را همدل و همراه خود کرده است.

مدیرعامل مجموعه رستوران‌های «شیرین‌پلو» قبل از تاسیس این کترینگ 9 سال دبیر فیزیک در آموزش و پرورش بوده اما به دلیل علاقه شخصی به دنبال هدف خود یعنی تاسیس یک رستوران رفت.به همین منظور با حسن کوخایی مدیرعامل مجموعه رستوران‌های «شیرین‌پلو» گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

یکی از خصوصیات کترینگ شیرین‌پلو سالم بودن غذاست، غذای سالم چه خصوصیت‌هایی دارد؟

مهمترین عامل سلامت و طول عمر جامعه تغذیه سالم است، تهیه غذای سالم چند مرحله دارد که اولین و مهمترین آن تهیه مواد اولیه سالم است که باید از فروشندگان معتبر و با استاندارد خریداری شود همچنین نگهداری مواد باید با دانش روز دنیا انجام شود.

چراافراد زیادی وارد صنعت غذا و رستوران‌داری شدند، سود بیشتر یا جذابیت این صنعت باعث این موضوع شده است؟

افراد با این تفکر که سود بالایی در تهیه و فروش غذا است و این شغل آسان است وارد این حرفه می‌شوند و عموما افراد خانوادگی اقدام به این کار می‌کنند که پس از چند ماه فروش یکباره شکست میخورند؛ بیشترین آمار ورشکستگی و حراج در شغل ما است چون نه شغل آسانی است و نه سود سرشاری دارد. علاوه بر آن مشتریان کترینگ‌های غذایی قبل از استفاده غذا نظر می‌دهند و به دلیل تفاوت‌های زیاد در ضاعقه ها کسب رضایت مشتریان بسیار کار سختی است همچنین حساسیت این کار به دلیل تاثیر داشتن مستقیم بر سلامت مردم بسیار بالا و ماندگاری محصولات کم است. همه این‌ها از دلایلی محسوب می شود که تعداد زیادی از افرادی که وارد این صنعت می‌شوند با مشکل مواجه شوند.

دلیل تعداد بالای مشتریان وفادار در کترینگ شیرین‌پلو چیست؟

ما مشتریانی داریم که بیش از 12 سال است همراه ما بوده اند . شرکت‌های زیادی از ما خرید می‌کنند که بیش از 11 سال روزی 2 هزار پرس غذا از ما خریداری می‌کنند و این رکورد‌ها به دلیل تکراری شدن طعم‌ها کمتر اتفاق می‌افتد.

رمز موفقیت خود را در این سال ها چه می‌دانید؟

ما در کترینگ شیرین پلو دائما در حال اضافه کردن غذا با طعم های جدید به لیست‌های خود هستیم و خوشبختانه مشتریانی داریم که طی سال های طولانی همراه ما بوده اند. ما همیشه در حال یادگیری هستیم چون عقیده داریم برای رشد باید تغییر کرد و برای تغییر باید یاد گرفت، همیشه باید دانش جدید در حرفه خود بکارگیری کنیم و باید این دانش را به پرسنل خود آموزش دهیم.

به نظر شما باید برای بهبود صنعت غذایی کشور چه کرد؟

باید از سوی اصناف و اتحادیه اقدامات جدی صورت گیرد تا هر واحدی به هرطریقی غذا تولید نکند ؛ باید همه افرادی که در این حرفه فعالیت می‌کنند مجبور به یادگیری باشند. متاسفانه نظارتی وجود ندارد و فقط بازدیدهای دوره ای بهداشت آن هم در بازه های بلند مدت کارساز نیست.

در کترینگ شیرین پلو با توجه به رمز موفقیت خود به چه شکل مواد اولیه را تامین و نگهداری می‌کنید؟

یکی از مواد اولیه های پر مصرف در سلامت و تولید غذا گوشت و مرغ است و ما در شیرین پلو برای خرید پروتئین مورد نیاز خود به صورت اختیاری کد یکتا دریافت کردیم و فقط هم از فروشندگانی که کد یکتا دارند این مواد پروتئینی که برای ما ارسال می‌شود. کنترل بالا در زمینه پروتئین که بیشترین تقلب ها هم در این ماده غذایی انجام می‌شود بسیار برای ما حائز اهمیت است.

به عنوان یک کارشناس مهم ترین چالش های صنعت غذا چیست؟

تورم یکی اصلی‌ترین چالش برای این حرفه است و مشتریان چند بار در سال و چه مقدار تحمل افزایش قیمت را دارند؟ این موضوع هم صاحبان مشاغل و هم مشتریان کترینگ هارا آزار می‌دهد همچنین استاندارد نبودن مواد اولیه و نبود امنیت شغلی برای نیروهای کار این حوزه از اصلی‌ترین چالش‌ها هستند.

چشم انداز صنعت غذا را چگونه می بینید؟

با بیشتر شدن ساعت کاری مردم و کوچک‌شدن خانه‌ها و آشپزخانه‌ها امکان تهیه غذا در خانه ها کم شده است و مردم به خرید غذا برای خانواده خود و مهمانی‌ها روی آورده‌اند و این یعنی بزرگتر شدن بازار و صنعت غذا و همچنین بالا رفتن اگاهی مردم و دقت در تهیه غذا باعث می‌شود صاحبان مشاغل برای از دست ندادن مشتری های خود خیلی دقت کنند و کیفیت خود را بالا ببرند.

احترام به مشتری و مشتری مداری را چطور بیان می‌کنید؟

اولین موضوع این است که احترام به مشتری چه ویژگی هایی دارد که اولین موضوعی که باید به آن دقت داشت صداقت با مشتری است و عدم تناقض در گفتار و رفتار است و دومین نکته ای که احترام به مشتری را نشان می‌دهد انجام تعهدات و وظایف خود به مشتریان و جامعه است و نکته اخر دلسوزی و فهمیدن مشتریان است. مثلا شنیدن و توجه به نظرات مشتریان از جمله دلسوزی هایی است که باید اتفاق بیافتد و اگر این چند نکته رعایت شود می‌توان گفت احترام به مشتری انجام شده است.

در مورد نگاه شیرین پلو به کادر و مشتری های خود بگویید؟

ما در شیرین پلو دو دیدگاه نسبت به کادر و مشتریان خود داریم و در اولین دیدگاه ما به همکاران خود به عنوان یک خانواده نگاه می‌کنیم پس پست هایی که داریم فقط برادر و خواهر است و مدیر و رئیس نداریم و این خانواده هر روز تعداد زیادی مهمان (مشتری) دعوت می‌کند و تلاش دارند از میهمانان خود به خوبی پذیرایی کنند و این تلاش ها همه برگرفته از فرهنگ و سنت‌های اصیل ایرنی است و اصلی‌ترین نکته این فرهنگ استفاده از بهترین‌ها برای مهمان است .

انتهای پیام/

ارسال نظر