صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۴ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۳

اعلام برنامه‌های قرآنی وزارت آموزش‌وپرورش؛ از اجرای طرح اتقان تا فرصت زندگی با آیه‌ها

‌معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در محل مصلی حضرت امام خمینی (ره) بازدید کرد.
کد خبر : 904102

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در غرفه‌های «زندگی با آیه‌ها»، «داستان‌ها و نمایش‌های قرآنی»، «مراکز دارالقرآن الکریم»، «قرآن بخوانیم»، «حیاط پویای تربیتی»، حضور یافت و از نزدیک با بازدیدکنندگان و دانش آموزان به گفتگو پرداخت.

حجت‌الاسلام پورثانی در ادامه از دیگر غرفه‌های حاضر در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بازدید کرد و از نزدیک در جریان تازه‌ترین فعالیت‌های قرآنی نهاد‌ها و موسسات مختلف قرار گرفت.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه این بازدید در گفتگو با پانا به مهمترین فعالیت‌های قرآنی این وزارت‌خانه اشاره کرد و گفت: در کنار فعالیت‌های آموزشی که در کلاس‌های درس انجام می‌شود، طرح اتقان با هدف تقویت معلمان ابتدایی و تقویت روخوانی قرآن توسط دانش‌آموزان در حال برگزاری است و امسال حتما تقویت خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح زندگی آیه با آیه با قرآن یا طرح مسطورا به عنوان یک طرح حفظ موضوعی قرآن در دستور‌کار قرار خواهد گرفت و طی سه سال ۲۰۰ آیه را در آموزش و پرورش به صورت هفتگی برای دانش‌آموزان قرار خواهیم داد و آن را حفظ خواهند گرفت.

حجت‌الاسلام پورثانی اضافه کرد: مسابقات قرآن کریم با هدف به فعلیت‌رساندن استعداد‌های بالقوه دانش‌آموزان با مشارکت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز شروع شده است و این مسابقات ادامه خواهد یافت.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جشن‌های تکلیف برای دانش‌آموزان در حال برگزاری است، گفت: طرح‌های مختلف دیگری نیز در حوزه قرآن و نماز در حال انجام است و امیدواریم سال ۱۴۰۳ سالی قرآنی‌تر برای آموزش و پرورش و دانش‌آموزان عزیز باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر