صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۵۹ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

عیدی معلمان مدارس عشایری واریز شد/ اخذ سهمیه ۲ هزار نفری در دانشگاه فرهنگیان برای دانش‌آموزان ولایت‌مدار

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: مبلغی به میزان ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مانند سایر کارمندان دولتی به عنوان عیدی برای معلمان عشایری واریز شده است.
کد خبر : 901052

علی تیرگیر، مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مبنی‌بر اینکه چه میزان عیدی به معلمان روستایی و عشایر تعلق می‌گیرد، اظهار کرد: مبلغی به میزان 2 میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مانند سایر کارمندان دولتی به عنوان عیدی برای معلمان واریز شده است.

تیرگیر با اشاره به دستاورد‌های دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر در سال 1402 عنوان کرد: امسال توانستیم در راستای تامین نیروی انسانی مدارس عشایری اقدامات ویژه‌ای انجام دهیم. در دانشگاه فرهنگیان سهمیه ۲ هزار نفری از سهمیه ۲۵ هزار نفری که دانشگاه فرهنگیان اجازه جذب دارد، اخذ کردیم که می‌خواهیم با رایزنی تا ۲ هزار و ۸۰۰ نفر آن را افزایش دهیم.

استخدام ویژه مدارس عشایری

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آزمون ماده ۲۸ در مقطع آموزگاری و دبیری، یادآور شد: در راستای آزمون استخدامی آموزگاری هزار ردیف سهمیه برای استخدام ویژه مدارس عشایری اخذ کردیم.

تیرگیر با بیان اینکه سهمیه دانشگاه فرهنگیان برای دانش‌آموزان عشایری نزدیک به ۲ هزار سهمیه است، اظهار کرد: این سهمیه را در راستای ورود این دانش‌آموزان به دانشگاه فرهنگیان اخذ کردیم که این امر منجر به ماندگاری بیشتر همکاران فرهنگی ما در مدارس عشایری با وجود معذوریت‌ها و محدودیت‌ها می‌شود و اینکه معلم از بوم انتخاب شده است، موضوع مهم دیگری است، زیرا سازگاری فرهنگی بیشتری با دانش‌آموزان دارد.

وی با اشاره به متناسب‌سازی محتوای آموزشی، تصریح کرد: در مناطق مرزی و عشایری با توجه به فرهنگی که این مردمان ولایت‌مدار، غیور و وفادار به نظام دارند، این موضوع یکی از تکلیف‌های سازمان پژوهش است که در آیین‌نامه مدارس چندپایه و اساسنامه مدارس عشایری به آن اشاره شده است که این سازمان به عنوان مؤلف‌های کتاب درسی در راستای متناسب‌سازی محتوای کتاب‌‎های درسی اقداماتی صورت بگیرد؛ اما در حوزه عملیاتی اتفاقی نیفتاده است.

تیرگیر افزود: با پیگیری معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درصدد هستیم تا اقداماتی در راستای متناسب‌سازی آموزش برای تولید محتوای آموزشی مناسب با اقلیم و فرهنگ عشایری اقداماتی صورت بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر