صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۴ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲

تولید بازی‌های گرافیکی دوبعدی و سه‌بعدی ماجراجویی

محققان یک شرکت دانش‌بنیان با استفاده از فناوری‌های یونیتی و بلاکچین و با آخرین ابزار‌های روز دنیا موفق به طراحی و تولید بازی‌های گرافیکی دوبعدی و سه‌بعدی ماجراجویی شدند.
کد خبر : 900965

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بازی‌های گرافیکی دوبعدی و سه بعدی تولیدی در شرکتی دانش بنیان عمدتا با موضوع سرگرمی و آموزشی طراحی شده و ماهیت ماجراجویی و کسب امتیاز دارد.

موتور‌های بازی سازی همچون یونیتی و unreal engine می‌توانند قوانین فیزیک را با دقت در یک محیط بازی ویدیویی پیاده سازی کنند. بازی‌های ویدیویی با تهیه محیط‌های مجازی، وسیله خوبی برای تمرین ربات‌های قابل استفاده در محیط واقعی فراهم می‌کنند.

ناصر محمودی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان درباره اهمیت ساخت بازی‌های گرافیکی گفت: صنعت بازی سازی در ایران، صنعت رو به رشد و آینده داری است، اگر بتوانیم محدودیت‌ها و مشکلات موجود در این حوزه را بشناسیم و آن‌ها را حل کنیم. این صنعت در ایران طرفداران بی شماری هم دارد به طوری که در حال حاضر ۶۴ درصد از جمعیت ایران عضوی از جامعه بازی‌های ویدیوئی هستند. با توجه به این که این گروه عمدتا زیر ۳۵ سال سن دارند ظرفیت بسیار زیادی برای رشد این صنعت به خصوص از جانب جوانان و نوجوانان وجود دارد.

وی ادامه داد: از کاربرد‌های دیگر گیمیفیکیشن، استفاده از آنها در آموزش الکترونیکی، آزمون الکترونیکی و مسابقه بین فراگیران است که کاربرد بسزایی در حوزه آموزش دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در خصوص کاربرد بازی‌های گرافیکی، تصریح کرد: عمده مخاطبان بازی ها، بخش خانگی، آموزشگاه‌ها و کاربران شخصی Gamification هستند. این قبیل بازی ها، باعث بهبود شرایط کاری و افزایش مشارکت، تعامل و رقابت می‌شوند و استفاده از قوانین بازی به ما کمک می‌کند تا به اهداف واقع‌بینانه کسب و کار برسیم. این شیوه‌های بازی‌سازی می‌تواند شامل امتیاز، مدال ها، سکه و.. باشد و از آن در صنایع مختلف مانند بانک ها، کسب و کار‌ها و آموزش استفاده می‌شود. از طریق گیمیفیکیشن، وظایف کسل کننده، جذاب می‌شود و وظایف دشوار به وظایف مورد علاقه و ساده تبدیل می‌شوند.

به گفته وی، این محصول سال ۲۰۲۲ تولید شده است و به تعداد ۱۵ نفر فرصت اشتغال برای طراحان کاراکتر و صدا، نویسنده سناریو، توسعه دهنده‌های یونیتی، واقعیت افزوده و تیم مارکتینگ ایجاد کرده است.

محمودی ادامه داد: این محصولات با میانگین هزینه ۱۵ هزار دلار با همکاری شرکت خارجی در نسخه mvp توسعه داده شده است این در حالی است که در اپ استور‌های خارجی بازی‌های مشابه با هزینه‌های بسیار بالا جهت شارژ و تداوم استفاده کاربر از اپ بفروش می‌رسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر