صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۱ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲

ابزار‌های چهارگانه پژوهشی در صنعت نفت

سرپرست تجاری‌سازی، توسعه فناوری و ارتباط با مراکز تحقیقاتی، ابزار‌های چهارگانه پژوهشی در صنعت نفت را پروژه‌های تحصیلات تکمیلی، پروژه‌های فرصت مطالعاتی، پروژه‌های پژوهانه و پروژه‌های تحقیقاتی بزرگ عنوان کرد.
کد خبر : 900167

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با برگزاری نشست تخصصی مشترک با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، استفاده اعضای هیئت علمی این دانشگاه از پژوهانه و فرصت مطالعاتی در صنعت نفت را مورد بررسی قرار داد.

این نشست با حضور پژمان تقی‌پور بیرگانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز و رئیس شورای فناوری این دانشگاه، مسلم مهرزاد سرپرست تجاری‌سازی، توسعه فناوری و ارتباط با مراکز تحقیقاتی به همراه مدیران و کارشناس شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب، مدیران گروه و اعضای هیئت علمی دانشکده فنی و مهندسی و گروه‌های شیمی و فیزیک دانشگاه آزاد اسلامی اهواز برگزار شد.

سرپرست تجاری‌سازی، توسعه فناوری و ارتباط با مراکز تحقیقاتی هم با تأکید بر لزوم حضور اعضای هیئت علمی در صنعت و همکاری متقابل دانشگاه و صنعت، ابزار‌های چهارگانه پژوهشی در صنعت نفت را پروژه‌های تحصیلات تکمیلی، پروژه‌های فرصت مطالعاتی، پروژه‌های پژوهانه و پروژه‌های تحقیقاتی بزرگ عنوان کرد.

مسلم مهرزاد حمایت از پایان‌نامه‌های مرتبط با چالش‌های عملیاتی صنعت نفت، اعطای پژوهانه و دوره‌های مطالعاتی را پرکاربردترین این ابزار‌ها در ارتباط با دانشگاه دانست.

وی در توضیح دوره‌های فرصت مطالعاتی هدف از اعطای این دوره‌ها را آشنایی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی با چالش‌های واقعی صنعت نفت و ارائه راه‌حل‌های نوین برای آنها عنوان کرد و ضمن اولویت قائل شدن برای تغییر و ارتقای فناوری‌های موجود نسبت به فناوری‌های نو، حوزه‌های هدف در این زمینه را اکتشاف و ارزیابی، حفاری، توسعه و تولید و بهره‌برداری، HSE و پدافند غیرعامل، هوشمندسازی، بهینه‌سازی مصرف، گذار انرژی به انرژی پاک (هیدروژن، مدیریت کربن و ...) و مسائل غیرفنی زیست‌بوم فناوری و نوآوری عنوان کرد.

تقی‌پور بیرگانی رئیس شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز هم در این نشست ضمن تشریح زیست‌بوم فناوری به تبیین امکانات و اقدامات این دانشگاه در زمینه پژوهش و ارتباط با صنعت همانند وجود هشت مرکز رشد در استان خوزستان، پردیس انرژی (نفت، گاز و پتروشیمی) واحد اهواز، هیئت‌ علمی‌ فناور، امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی، مرکز تحقیقات نانو مواد، طرح پویش، طرح‌های پژوهشی در دست انجام پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر