صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۸ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۲

تولید سیستم «آتش خاموش‌کن‌ آیروسل» توسط یک شرکت دانش‌بنیان

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید «آتش خاموش‌کن آیروسل» شدند.
کد خبر : 898783

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا ماندگار، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ایرانی فعال در زمینه اطفای حریق، در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها گفت: محصول تولیدی ما «آتش خاموش‌کن‌ آیروسل» است که در حوزه اطفای حریق کاربرد دارد.

وی ادامه داد: از این محصول در اماکن باز و بسته استفاده می‌شود و مزیت آن نسبت به محصولات اطفای موجود این است که سیستم خودکار و اعلام حریق راحت بر روی آن وصل شده و نیاز به شارژهای چند ماهه و سالانه ندارد و حتی اگر تا ۱۵ سال بدون استفاده بماند نیازی به تعمیر و نگهداری و شارژ پیدا نمی‌کند، همچنین آلودگی بعد از اطفا در این تولید وجود ندارد.

این فعال فناور بیان کرد: گاز خروجی آن در هنگام اطفا نیز بر موجودات زنده بدون ضرر و روی محیط زیست تأثیری ندارد، همچنین نسبت به باقی اطفاکننده‌ها مقرون به صرفه‌ است.

ماندگار در خصوص بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: با توجه به این که تا مدتی قبل، این محصول وارداتی بوده و از این طریق ارز بسیاری از کشور خارج می‌شده، با تحقیقات بسیار موفق به ساخت آن و جلوگیری از خروج ارز از کشور شدیم.

وی افزود: محصول را به طور کاملاً بومی و بدون وابستگی دانش و مواد اولیه آن به خارج از کشور، عرضه می‌کنیم؛ یعنی فرآیند تکنولوژی و دانش به طور انحصاری در اختیار مجموعه ماست و این موضوع که وابستگی به خارج از کشور را در خصوص اطفای حریق از بین بردیم، بسیار مهم است.

ماندگار درباره رقم اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما به صورت مستقیم پنج نفر و به طور غیرمستقیم نیز در صورت بازاریابی مناسب حدود ۶۰ نفر همکاری می‌کنند.

این فعال حوزه علم و فناوری در پایان در خصوص حمایت‌های مورد انتظار از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: برای خرید زمین کارگاه و دریافت پروانه بهره‌برداری نیاز به حمایت داریم، همچنین به دریافت تسهیلات برای توسعه مجموعه خود نیازمندیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر