صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۱۳ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
علی‌اکبری:

فرایند درست بودجه‌نویسی از مصادیق حفظ کیان دانشگاه آزاد است

معاون علوم مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد با بیان اینکه فرایند درست بودجه‌نویسی از مصادیق حفظ کیان دانشگاه آزاد است، گفت: شفاف‌سازی در مسائل مالی باید به نحوی انجام گیرد که وضعیت حسابرسی از مرحله مشروط به قابل قبول درآید.
کد خبر : 897963

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد علی‌اکبری معاون علوم مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در نوزدهمین جلسه هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی براساس منویات مقام معظم رهبری حرکت خوبی را در سه محور حفظ کیان دانشگاه، جهاد علمی و تقویت روحیه انقلابی آغاز کرد و سند تحول براساس این سه محور نوشته شد و مورد تأیید معظم‌له قرار گرفت.

وی، حسابرسی در دانشگاه آزاد را دقیق دانست و ادامه داد: در سال‌های گذشته بودجه براساس رشد ۱۰ درصدی نوشته می‌شد؛ اما در حال حاضر تمام تلاش بر واقعی بودن آن است و در تمام یک ماه تابستان، سازمان مرکزی و واحد‌ها مشغول انجام بودجه‌نویسی هستند.

معاون علوم مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی، فرآیند انجام درست بودجه‌نویسی را حفظ کیان دانشگاه آزاد برشمرد و عنوان کرد: شفاف‌سازی در مسائل مالی باید به نحوی انجام شود که وضعیت بودجه‌نویسی از مرحله مشروط به قابل قبول درآید.

علی‌اکبری، وضعیت مالی دانشگاه آزاد را مناسب قلمداد کرد و گفت: رؤسای واحد‌ها باید حسابرسی را براساس دقت، به‌روز بودن و همخوانی با بودجه مدنظر قرار دهند.

وی، دانشگاه آزاد را جزئی از آموزش عالی برشمرد و افزود: فعالیت‌های زیادی انجام گرفته که حذف کردن دانشکده‌ها و ایجاد دانشکدگان از موارد اخیر است، دانشکده‌های قدیمی به نام‌های فنی و مهندسی، علوم انسانی نخواهیم داشت و دانشکده هنر و رسانه و  فضای مجازی جایگزین دانشکده‌های قدیمی شده و دانشکده‌ها از رشته‌محور به موضوع‌محور تغییر خواهند کرد.

معاون علوم مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده‌های جدید را الگوبرداری از علوم پزشکی دانست و افزود: علوم پزشکی سال‌های قبل این کار را انجام  داده و این تحول با استقبال کسانی است که کار بین‌رشته‌ای انجام می‌دهند.

علی‌اکبری  کرد: اقتصاد و روانشناسی در هوش مصنوعی دخیل است و ما رسالت دانشگاه را آموزش و تربیت دانشجویان با علم روز می‌دانیم.

به گزارش آنا، براساس مصوبه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، محمد علی‌اکبری به عنوان معین دانشگاه آزاد اسلامی در استان یزد و عضو کمیسیون دائمی این هیئت‌امنا منصوب شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر