صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۳ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
امام جمعه شاهرود:

بی‌مهری‌ها به بیمارستان خاتم‌الأنبیا را تمام کنید؛ این مرکز در دوران کرونا به کمک مردم آمد

حجت‌الاسلام عباس امینی عنوان کرد: از سال‌ها قبل یک بی‌مهری نسبت به بیمارستان خاتم‌الأنبیا شاهرود صورت گرفت؛ در حالی که این مجموعه سرمایه شهر محسوب می‌شود.
کد خبر : 895747

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در نشست با خیّران و واقفان این شهرستان که در دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود برگزار شد، گفت: اگر خیّران بتوانند هر خدمتی در قالب وقف یا هدیه به بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) انجام دهند برای پزشکان آینده‌ و مردم بسیار مفید خواهد بود تا بتوانند کمک‌های به‌روزتر و بهتری را دریافت کنند و باید نگاه خیّران به بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی مانند سایر مراکز درمانی باشد.

وی افزود: وقتی که به تاریخ شاهرود نگاه می‌کنیم از سال‌های بسیار دور سلف صالح ما در دو حوزه بسیار خیرات می‌کردند و در دوران معاصر واقعاً ما از آنها عقبیم؛ نخست در حوزه آموزش و دوم در حوزه بهداشت، به‌عنوان مثال در مناطق قدیمی شاهرود مدرسه‌‌ای داشتیم که مدارس علمیه شبیه مدارس کنونی عمل می‌کرد، حتی حسینیه‌ای بود که فرهنگ شیعه اقتضای آن بود و در کنار آن احداث حمام و آب انبار که نگاه مردم و اهمیت بهداشت برای آنها را نشان می‌داد که البته این حمام‌ها به نوعی درمانگاه نیز بودند.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه در چند ده سال اخیر در حوزه درمان و آموزش وقفیات زیادی در این شهر صورت گرفته است، ادامه داد: نخستین مراکز درمانی شاهرود توسط واقفین اهدا شد؛ بنابراین خیّرین این شهرستان در این دو حوزه سابقه بسیار خوبی داشتند و این را برای نسل حاضر هم باید گفت.

امینی با تأکید بر اینکه این سنت حسنه باید ادامه پیدا کند، افزود: شاید در شرایط طبیعی خیلی به چشم نیاید، اما در شرایط بحران به‌خصوص مسئله کرونا بیمارستان خاتم‌الأنبیاء وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به کمک حوزه بهداشت و درمان شهرستان آمد، اما از سال‌ها قبل یک بی‌مهری نسبت به دانشگاه ازجمله بیمارستان خاتم‌الأنبیا شد؛ در حالی که این مجموعه سرمایه شهر محسوب می‌شود.

وی متذکر شد: البته آن دوران گذشته و اکنون رویکرد جدیدی نسبت به دانشگاه آزاد به‌خصوص بیمارستان این دانشگاه پیدا شده؛ بنابراین باید به این نکته توجه کرد که مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و بیمارستان خاتم‌الأنبیاء مختص شهرستان شاهرود است و اگر روزی بحرانی پیش آید بازهم به کمک شهر خواهد آمد؛ همانطور که اکنون هم بازویی برای بهداشت و درمان شهر است.

امام جمعه شاهرود از خیّران خواست تا نگاهی که به سایر مراکز درمانی دارند به بیمارستان خاتم‌الأنبیاء هم داشته باشند و گفت: بار‌ها از این بیمارستان حمایت کرده‌ایم و خواهیم کرد؛ به هر صورت این بیمارستان برای شهر ماست و هر مقدار که به آموزش و امکانات آن کمک کنیم موجب فخر شهرستان است و موجب می‌شود خدمات بهداشتی و درمانی بهتری ارائه کند.

امینی افزود: خیّران هر خدمتی در قالب وقف یا هدیه به بیمارستان خاتم‌الأنبیاء انجام دهند برای پزشکان آینده‌ و مردم مفید است تا بتوانند کمک‌های به‌روزتر و بهتری را دریافت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر