صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۰۴ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۲

«سامانه هوشمند یکپارچه‌سازی خدمات» با هدف تسهیل ارتباط کاربران ایرانی طراحی شد

مهندسان آی‌تی یک شرکت فناور مستقر در کارخانه نوآوری «های‌وی» با هدف تسهیل ارتباط کاربران با برخی پیام‌رسان‌ها و سایت‌های خدمت‌رسان، موفق به طراحی «سامانه هوشمند یکپارچه‌سازی خدمات» برای کاربران ایرانی شدند.
کد خبر : 895698

نادره حسام واعظی، مدیرعامل یک شرکت فناور متخصصی در حوزه آی‌تی و نرم‌افزار و مستقر در کارخانه نوآوری «های‌وی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، درخصوص مشخصات سامانه یکپارچه‌سازی خدمات نرم‌افزار، توضیحاتی ارائه کرد و گفت: درواقع این زیرساخت ارتباطی برای استفاده از واتس‌اپ و سایر نرم‌افزار‌ها است.

وی ادامه داد: به این ترتیب که کاربر می‌تواند نرم‌افزار خود اعم از پیام‌رسان، پلتفرم‌ها، سایت‌ها و هرچه که روی گوشی موبایل نصب می‌کند و در آن ثبت‌نام می‌کند را به این سامانه یکپارچه‌ساز متصل کند.

واعظی، در راستای کارکردهای این سامانه هوشمند اضافه کرد: بخش مربوط به اپلیکیشن واتس‌اپ این سامانه، مربوط به زمان قبل از فیلترینگ است. 

مدیرعامل این شرکت فناور در خصوص اینکه چرا تیم طراح این سامانه به‌سراغ اپلیکیشن واتس‌اپ رفته است توضیح داد: تیم شرکت به دنبال توسعه این نرم‌افزار برای تمام پیام‌رسان‌های پرطرفدار و پر استفاده از جمله واتس‌اپ و تلگرام بود.

وی افزود: اما به‌دلیل مشکلاتی که از ابتدا برای دسترسی به تلگرام پیش آمد و بعد هم واتس‌اپ، به‌سراغ اپلیکیشن‌های داخلی و پیام‌رسان‌های داخلی رفتیم که آن برنامه‌ها، اطلاعات دقیقی از زیرساخت‌شان برای تعریف این سامانه به ما ارائه نکردند. 

وی تاکید کرد: به‌دلیل عدم در دسترسی به داده‌های پیام‌رسان‌های داخلی به‌سراغ واتس‌اپ رفتیم.

این فناور حوزه آی‌تی به کاربران این سامانه اشاره کرد و افزود: درحال حاضر و با وجود فیلترینگ و عدم‌دسترسی‌ها بسیاری از کاربران ایرانی از قابلیت‌های دیگر این نرم‌افزار به‌ویژه برای یکپارچه‌سازی خدمات وب‌سایت‌های‌شان استفاده می‎کنند.

فیلترینگ پیام‌رسان‌ها، ایده‌ای برای توسعه سامانه یکپارچه‌سازی

واعظی ادامه داد: نکته قابل توجه درباره روند توسعه محصول شرکت، ارتقاء سامانه یکپارچه‌سازی به‌عنوان ابزار واسطی برای ثبت و ضبط اطلاعات شرکت‌ها در اداره‌های مالیاتی کشور است.

این فناور حوزه آی‌تی، درخصوص سامانه یکپارچه‌سازی سامانه مودیان برای کاربران توضیح داد: کاربران برای پرداخت فاکتور‌های خود، ثبت اطلاعات دقیق و اختصاصی شرکت‌ها در اداره مالیات از سامانه یکپارچه‌سازی مودیان استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر