صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دوران گذار از کودکستان به مدرسه را جدی بگیرید

موفقیت در دوره کودکستان در آینده تحصیلی کودکان اثرگذار است.
کد خبر : 894834

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ساینس‌دیلی،‌ موفقیت دوران گذار از کودکستان به دبستان در آینده تحصیلی کوکان بسیار اثرگذار است.

محققان دریافتند کودکانی که ۱۰ تا ۱۴ هفته اول کودکستان (دوران گذار) را با موفقیت سپری می‌کنند در پایان سال تحصیلی و در آزمون‌های مهارت‌های تحصیلی و رفتاری-اجتماعی نمره بالاتری نسبت به سایرین کسب می‌کنند.

دوست‌یابی، یادگیری همکاری با دیگران و سازگاری با نیاز‌های جدید تحصیلی بخش‌های مهم این دوران گذار هستند که محققان به آن «جهش بزرگ کودکان» می‌گویند.

این یافته همچنین نشان داد که این دوران گذار برای همه کودکان مهم است.

جینگ سان (Jing Sun)، محقق ارشد این مطالعه در مرکز تحقیقات و سیاست‌گذاری دوران اولیه کودکی از دانشگاه ایالتی اوهایو آمریکا، می‌گوید: «کودکانی که بدون تجربه دوران گذار و مهارت‌های اولیه وارد دبستان می‌شوند دچار افت تحصیلی می‌شوند.»

در این مطالعه ۶۲۶ دانش آموز کودکستان در ۶۴ کلاس درس از ۱۵ مدرسه در یک منطقه بزرگ در اوهایو شرکت داشتند. این پژوهش بخشی از یک پروژه بزرگتر به نام «یادگیری پایه در اوهایو» است که یادگیری، پیشرفت و رشد اجتماعی کودکان را در طول پنج سال اول تحصیل، یعنی دو سال پیش از کلاس اول تا کلاس سوم را بررسی می‌کند.

در این مطالعه، حدود ۱۰ تا ۱۴ هفته پس از سال تحصیلی، معلمان مشکل هر کودک را در دوران گذار از کودکستان به دبستان ارزیابی کردند و کودکان در پنج حوزۀ تحصیلی، دوست‌یابی، همکاری گروهی، سازماندهی و پیروی از برنامه و روال درسی رتبه‌بندی شدند.

دانش‌آموزان کودکستانی همچنین مهلت داشتند تا پایان سال، مهارت‌های ریاضیاتی، خواندن و مهارت‌های رفتاری-اجتماعی خود را تکمیل کنند.
نتایج نشان داد کودکانی که در ارزیابی‌های رفتاری-اجتماعی امتیاز بالایی گرفته بودند نسبت به دیگران در دوران گذار کمتر با مشکل مواجه شدند.

به گفته جینگ سان باید سطح ارتباطات وتعامل بین معلمان دوران کودکستان، مربیان مهدکودک و والدین بیشتر شود و مدارس باید برای کودکانی که در کودکستان ناسازگاری دارند راهکار‌هایی پیدا کنند.

این تحقیق همچنین نشان داد که کودکان پیش‌دبستانی ۱۴ درصد از زمان خود را صرف آموزش زبان و یادگیری سواد می‌کنند، در حالی که این میزان در مهدکودک ۴۳ درصد است. کودکان پیش‌دبستانی ۴۹ درصد از زمان خود را به بازی آزاد می‌گذرانند، در حالی که در کودکستان این زمان ۱۱ درصد است.

انتهای پیام/

ارسال نظر