صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نشست خبری فیلم «تابستان همان سال» برگزار شد

نشست خبری فیلم «تابستان همان سال» با کارگردانی محمود کلاری بعد از اکران در دومین روز چهل و دومین جشنواره فیلم برگزار شد.
کد خبر : 894431

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری فیلم «تابستان همان سال» با کارگردانی محمود کلاری بعد از اکران در دومین روز چهل و دومین جشنواره فیلم برگزار شد.

در ابتدای این نشست کارگردان فیلم تابستان همان سال در خصوص وضعیت صدای فیلم ابراز تاسف کرد. 

وی گفت: لازم است به نمایش ها نظم بدهند تا فیلم ها درست تر دیده شود. در دقیقه ۲۰ فیلم همچنان تماشاگر وارد سالن می شد این همه در مجامع و فستیوال های دنیا رفتیم و چنین چیزی ندیدم.نریشن اول فیلم را اگر کسی نشنود متوجه کلیت آن نخواهد شد.

وی افزود: در این فیلم تلاش من این بود قصه گو باشم. 

کلاری گفت: هیچ تدبیری برای اینکه فیلم را کند کنیم یا ریتم بدهیم نداشتیم.  بر اساس تجربه ۴ دهه ای شخصی ام فکر کردم با شناخت از موضوع فیلم باید آم را ساخت.اینکه فیلم کند یا تند است به استنباط تماشاچی برمی گردد.دستکاری به کار صدمه بیشتری می زند.

کارگردان «تابستان همان سال» معتقد است فیلم با محتوا و مضمون خود ریتم می گیرد. در ابتدا کار ما ۱۱۵ دقیقه بود و بعد سکانس هایی که کمک به کار نمی کرد کنار گذاشتیم.

کلاری تصریح کرد: خانه مادری که در فیلم داشتم روایت مناسبت هایی بود که رنگ باخته و دیگر آن مناسبت ها بین مادربزرگ و نوه ها به شکل سابق دیده نمی شود. روزگار با دگرگونی ظاهری  دگرگونی درونی را هم تجربه کرده است.

سمیرا حسین پور بازیگر این فیلم نیز بازی در فیلم کلاری را شانس زندگی خود عنوان کرد.به دلیل نقشی که داشتم درونی بازی کردن را مناسب تر دیدم.

فریبا نادری بازیگر دیگر این فیلم تصریح کرد: نمونه های نقشی که بازی کردم و زنانی که پولدارتر هستند و در عین اینکه محبت دارد اما در نهایت به دلیل عقده هایی که در زندگی داشته کینه توز می شوند هنوز در جامعه دیدا می شود.

رایان سرلک بازیگر خردسال فیلم نیز سخت ترین سکانس را تصویربرداری تابستان همان سال را در زمستان همان سال و با لباس تابستانی عنوان کرد.

کوهیار کلاری فرزند محمود کلاری و  فیلمبردار این فیلم گفت : یکی از رشته هایی که رشد خوبی در ایران داشته، فیلمبرداری است. این شانس بزرگی است که در کنار کسی کار کنی که خدای فیلمبرداری است و فکر کنم خیلی ها به همکاری من با کلاری حسادت کنند.

نجفی تدوینگر فیلم نیز گفت: هر فیلمی در این سالن اکران می شود به نوعی فیلمش ذبح شده و اگر کسی معتقد است فیلم کند بود در سالن مناسب آن را تماشا کند.من حال خوبی ندارم این فیلم را بارها دیدیم و برای جز به جز آن فکر شده اما در سالن به خوبی اکران نشد.

این نشست بدون پاسخ به سوالات خبرنگاران خاتمه یافت

انتهای پیام/

ارسال نظر