صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۰ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
معاون امور روابط عمومی و حوزه وزارتی وزارت علوم تأکید کرد؛

ضرورت ایجاد پیوست رسانه‌ای برای طرح‌های دانشگاهی

معاون امور روابط عمومی و حوزه وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر ضرورت ایجاد پیوست رسانه‌ای برای طرح‌های دانشگاهی تأکید کرد.
کد خبر : 893088

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا آزاد، معاون امور روابط عمومی و حوزه وزارتی وزارت علوم در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: فعالیت روابط عمومی یک نهاد تصویری از آن نهاد است و امروز در دنیای تصویر هستیم، بنابراین روابط عمومی‌ها باید از همه لحاظ تقویت شوند چرا که روابط عمومی تصویر فعالیت هر نهاد است.

وی افزود: برخی اخبار دانشگاه‌ها در حال حاضر ارزش خبری چندانی ندارد و به اخبار تکراری تبدیل شده در حالیکه ما در دانشگاه‌ها دستاورد‌های بسیاری داشته‌ایم، ما در عرصه علم در هیچ زمانی فرود نداشتیم و علم ما همیشه رو به پیشرفت بوده است.

آزاد با بیان اینکه سوژه‌های دانشگاهی را باید به چشم دیگری ببینیم، ادامه داد: اینکه یک استاد ۵۰ سال است که کار در گوشه آزمایشگاه کار شاگردپروری را انجام می‌دهد سوژه بسیار مهمی است که باید رسانه‌ای شود.

معاون امور روابط عمومی و حوزه وزارتی وزارت علوم اظهار کرد: ما در شاخص‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بحث اطلاع‌رسانی را داریم، اما ضعیف است، در پایگاه‌های بین‌المللی به موضوع روابط عمومی دانشگاه‌ها توجه می‌کنند و این مسأله هم می‌تواند به عنوان یکی از شاخص‌های مهم در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها مطرح باشد.

وی اضافه کرد: بحث بودجه هم دارای اهمیت بسیاری است، بحث اختصاص ۱۵ درصد بودجه به پژوهش و ۵ درصد بودجه به بخش فرهنگی نیز بسیار مهم است، اما برای اینکه هزینه‌کرد در این بخش‌ها دیده شود ما باید در بخش روابط عمومی تقویت شویم بنابراین بودجه این قسمت نیز بسیار مهم است.

آزاد عنوان کرد: ما در فضای رسانه‌ای به سمت چند رسانه‌ای حرکت می‌کنیم و از فضای سنتی دور می‌شویم، ما به مسئولان روابط عمومی دانشگاه‌ها تأکید می‌کنیم که به سمت رسانه‌ای جدید حرکت کنند تا عقب نمانیم.

معاون امور روابط عمومی و حوزه وزارتی وزارت علوم با بیان اینکه رئیس جمهور از دانشگاه‌ها خواستند تا در حل مسائل کشور کمک کنند، گفت: دانشگاه‌ها این کار را می‌کنند، اما اطلاع‌رسانی ضعیف است، در حال حاضر دانشگاه‌ها معین بهره‌وری نهاد‌ها شده‌اند این مسائل باید اعلام و ترویج شود.

وی با اشاره به بحث پیوست رسانه‌ای پروژه‌های دانشگاهی اظهار کرد: رسانه شبیه به شطرنج شده است، وقتی یک صحبتی می‌کنید باید واکنش طرف مقابل را دیده و بر همان اساس واکنش نشان دهید، دانشگاه‌ها باید حتماً برای اقداماتشان پیوست رسانه‌ای داشته باشند تا از قبل افکار عمومی سنجیده و دیدگاه‌ها بررسی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر