صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۰ - ۳۰ دی ۱۴۰۲
معاون سازمان سما:

مربیان و مجریان پرورشی مدارس سما راهبر فرهنگی باشند

معاون فرهنگی، هنری و تربیت‌بدنی سازمان سما تأکید کرد: معاونان، مربیان، مجریان فرهنگی و پرورشی و عوامل مدرسه باید راهبر فرهنگی هم باشند؛ چراکه اگر راهبر فرهنگی بودیم، بدون توجه به پست و حیطه وظایف نقش تربیتی خود را ایفا خواهیم کرد.
کد خبر : 891873

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین نشست تخصصی معاونان و مربیان پرورشی و فعالان فرهنگی حوزه مدارس سمای استان خراسان‌رضوی به میزبانی اداره‌کل امور مدارس سمای واحد تربت‌حیدریه با عنوان «همایش معلم تمدن‌ساز» با حضور برخط حجت‌الاسلام سیدوحید معتمدی معاون فرهنگی، هنری و تربیت‌بدنی سازمان سما، فیروزه جوانشیر مدیر تعالی فرهنگی سازمان سما و با حضور ثانوی گروسیان معاون امور مدارس سمای استان خراسان‌رضوی، مدیران کل امور مدارس سمای این استان، مدیران ستادی حوزه معاونت سمای استان خراسان‌رضوی و 40 معاون و مربی پرورشی مدارس استان خراسان‌رضوی برگزار شد.

معاون فرهنگی، هنری و تربیت‌بدنی سازمان سما در این نشست با بیان تفاوت‌های بین مربی پرورشی و راهبر پرورشی و فرهنگی گفت: معاونان، مربیان، مجریان فرهنگی و پرورشی و عوامل مدرسه باید راهبر فرهنگی هم باشند؛ چراکه اگر راهبر فرهنگی بودیم، بدون توجه به پست و حیطه وظایف نقش تربیتی خود را ایفا خواهیم کرد.

معتمدی بر ضرورت ارتقای خودسازی و کیفی‌سازی فعالیت‌ها در مدارس، تلفیق کار فرهنگی با تربیت‌بدنی و تأثیرگذاری آن بر دانش‌آموزان تأکید کرد.

وی با اشاره به نقش مهم مربیان فرهنگی و پرورشی در تربیت دانش‌آموزان گفت: آموزش و پرورش در این زمان با دهه‌های گذشته بسیار تفاوت دارد؛ بنابراین سطح دانش معلمان باید براساس کسب شیوه‌های مهارت‌های جدید فنی، تربیتی، روانشناسی ارتقا یابد.

معاون امور مدارس سمای استان خراسان‌رضوی هم ابراز امیدواری کرد شاهد ارتقا و پیشرفت برنامه‌های پرورشی و فرهنگی در مجموعه سما در سطح کشور باشیم.

ثانوی ضمن تقدیر از فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته در استان خراسان‌رضوی گفت: امور فرهنگی و تربیتی در صدر امور مدارس سماست و هیچ‌گونه محدودیتی در راستای اجرای باکیفیت برنامه‌های فرهنگی نداریم و اگر در این زمینه خوب عمل کنیم شاهد رشد و پیشرفت دانش‌آموزان در تمامی سطوح خواهیم بود.

وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش و پیگری مسئولان و مربیان پرورشی مدارس سما، رتبه‌های برتر در مسابقات فرهنگی و هنری از آن دانش‌آموزان سمای استان خراسان‌رضوی شود و شاهد پیشرفت بیش از پیش این حوزه باشیم.

به گزارش آنا، برگزاری کارگاه‌های تخصصی مربیان پرورشی شامل بازخوانی بخشنامه‌های سازمان سما، پورتال فرهنگی، جشنواره مهدویت، جشنواره‌های پاسداشت زبان فارسی و طرح قدس، چگونگی به‌کارگیری مربیان پرورشی و ارزشیابی آنان، تبیین نقش الگوهای تربیتی معلمان در تربیت نسل تمدن‌ساز و اهداف و توانایی‌های مدیریت آموزشی از دیگر بخش‌های این نشست بود.

پایان‌بخش این مراسم پرسش و پاسخ و تقدیر از برترین‌های حوزه فرهنگی و پرورشی سمای استان خراسان‌رضوی با حضور معاونت امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌رضوی و مدیران کل امور مدارس بود.

با توجه به برگزاری کارگاه ویژه مربیان و معاونان پرورشی مدارس سمای مشهد در ماه گذشته، این کارگاه با حضور 40 فعال حوزه فرهنگی مدارس سما برگزار شد.

این دوره دومین نشست از سری جلسات کارگاه‌های توانمندسازی معاونان و مربیان پرورشی است که توسط حوزه فرهنگی امور مدارس سمای استان خراسان‌رضوی برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر