صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت وگو با آنا مطرح شد؛

برچیده شدن بساط معتادان از دره فرحزاد با احداث اکوپارک / افتتاح یک اکوپارک به زودی در پایتخت

سخنگوی شهرداری تهران گفت: با احداث اکوپارک در دره فرحزاد بساط معتادان در این محدوده جمع شده و جاذبه گردشگری منحصر به فردی در تهران ایجاد می‌شود.
کد خبر : 890441

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا در خصوص احداث اکوپارک در محله فرحزاد با اشاره به اینکه دره فرحزاد از گذشته تا امروز محلی برای تفریح و گردش در شمال تهران بوده است، گفت: وجود معتادان و تجمعات شبانه آن‌ها در دره فرحزاد بستر فساد و ناامنی را در آن منطقه فراهم کرده بود و بر همین اساس تصمیم مدیریت شهری بر آن شد تا با احداث اکوپارک در این دره علاوه بر جمع کردن بساط معتادان از آن‌جا، به افزایش سرانه فضای سبز و جذابیت‌های گردشگری توجه ویژه شود.

محمدخانی با بیان اینکه دره فرحزاد از بخش‌های خوش آب و هوای شمال تهران میان محله‌های پونک و سعادت آباد به حساب می‌آید اظهار داشت: این دره با طول تقریبا ۱۰ کیلومتر در منطقه ۲ واقع شده که رودخانه پونک نیز در عمق آن جاری است. وجود همین رودخانه فضا را برای احداث اکوپارک و محلی برای حضور شهروندان مناسب می‌کند.

سخنگوی شهرداری تهران درباره فرآیند‌های ساخت اکوپارک عنوان کرد: این پارک با استفاده از روش‌طبیعی و مصالح غیرمصنوعی ساخته می‌شود. تاکنون ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، اما امیدواریم به زودی با تکمیل فاز اول این بوستان، میزبان شهروندان در این محدوده باشیم.
وی در ادامه بیان کرد: اکوپارک به واسطه طبیعی بودن بستر مناسبی برای حضور حیات وحش در آن قسمت فراهم می‌کند. البته این حضور به صورت برنامه‌ریزی شده و با دستورالعمل‌های خاص انجام خواهد شد تا مزاحمتی برای مردم و حیات وحش ایجاد نشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر