صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۴ - ۱۹ دی ۱۴۰۲

ارتقای سلامت مادران و نوزادان با اجرای برنامه سلامت خانواده/ نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت اسفند برگزار می شود

معاون وزارت بهداشت از برگزاری نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت در اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: برنامه سلامت خانواده با هدف ارتقای سلامت مادران و نوزادان، پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر و ارتقای سلامت روان اجرا می شود.
کد خبر : 889960

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست معاونان بهداشت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشوراجرای برنامه ملی سلامت خانواده را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت بهداشت در سال‌های اخیر دانست و گفت: این برنامه با هدف ارتقای سلامت خانواده‌ها و کاهش بار بیماری‌های غیرواگیر در کشور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه سلامت خانواده شامل محور‌های مختلف است، افزود: ارتقای سلامت مادران و نوزادان، پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر، ارتقای سلامت روان و برخی برنامه‌های مختلف از جمله برنامه‌های مهم در برنامه سلامت خانواده است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اجرای برنامه ملی سلامت در ۱۹۵ شهر کشور، یادآور شد: این برنامه با مشارکت ٧ هزار ٥٧٣ مراقب سلامت و هزار و ٦٧٠ پایگاه سلامت توسط دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در حال اجراست.

وی پویش ملی سلامت را یکی از برنامه‌های مهم و در راستای برنامه ملی سلامت خانواده عنوان کرد و افزود: این پویش با هدف ارتقای سلامت عمومی و کاهش هزینه‌های سلامت به ویژه پیشگیری از عوارض جبران ناپذیر فشارخون بالا و دیابت و هزینه‌های درمانی در آینده اجرا شده و نتایج پویش سلامت نیز در اواخر دی ماه اعلام خواهد شد.

فرشیدی همچنین از معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی خواست در اجرای برنامه سلامت خانواده و پویش ملی سلامت تمام توان خود را به کار بگیرند چرا که مردم به نظام سلامت اعتماد کرده اند و باید اعتماد مردم به خوبی پاسخ داده شود.

وی اظهار داشت: نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در ٥ محور اسفندماه سالجاری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

اجلاس معاونان بهداشت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت و مدیران معاونت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی ایران از امروز ١٩ دی ماه به مدت دو روز آغاز شد که در این اجلاس کارگروه‌هایی با محوریت برنامه‌های سلامت خانواده و پویش ملی سلامت نیز به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر