صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۴ - ۱۸ دی ۱۴۰۲
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

انجمن‌‌های علمی مهندسی کامپیوتر، دستیار تخصصی علوم روز دنیا

دبیر انجمن علمی کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی یادگار امام عنوان کرد: انجمن علمی مهندسی کامپیوتر در دانشگاه‌ها دستیار تخصصی بخش‌های مختلف و علوم روز دنیاست.
کد خبر : 889382

خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ همزمان با هفته پژوهش و فناوری آیین تجلیل از پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی شهرری برگزار و نیایش سادات‌ترابی دبیر انجمن مهندسی کامپیوتر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان این دانشگاه به‌عنوان انجمن برگزیده انتخاب و از وی تجلیل شد.

سادات‌ترابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با معرفی انجمن مهندسی کامپیوتر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی شهرری اظهار کرد که این انجمن از مهر۱۴۰۱ آغاز به فعالیت کرده و تیم آن از اعضای اصلی و فرعی تشکیل شده که هر شخص در حوزه مخصوصی توانایی و مهارت دارد.

وی اضافه کرد: مهندسی کامپیوتر از علوم به‌روز دنیاست که تقریباً تمامی حوزه‌ها را فراگرفته و این موضوع دلیلی شد تا با انتخاب افراد ماهر در حوزه‌های مختلف سازماندهی تیم را داشته باشیم.

دبیر انجمن مهندسی کامپیوتر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی شهرری با تشریح فعالیت آموزشی این انجمن بیان کرد: انجمن علمی دانشجویی مهندسی کامپیوتر خدمات آموزشی در قالب برگزاری دوره‌های مختلف به‌خصوص در حوزه مهندسی کامپیوتر به صورت کارگاه، سمینار و وبینار برگزار می‌کند.

سادات‌ترابی یادآور شد: در حوزه علمی هم نشریات علمی ـ تخصصی در حوزه مهندسی کامپیوتر داشته و پروژه‌های مرتبط با حوزه‌های مختلف کامپیوتر را در دستورکار داریم.

وی با اعلام اینکه در حوزه مهندسی کامپیوتر مسابقات استانی و ملی برگزار کرده‌ایم، ادامه داد:  انجمن مهندسی کامپیوتر با بخش‌های مختلف به‌عنوان دستیار تخصصی همکاری دارد.

چالش‌های انجمن مهندسی کامپیوتر چیست؟

دبیر انجمن مهندسی کامپیوتر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی شهرری با تشریح چالش‌های پیش روی این انجمن گفت: هر کاری و هر تیمی قطع به یقین، ابتدا با چالش‌های زیادی مواجه می‌شود و تیم ما از این موضوع مستثنی نبوده است.

سادات‌ترابی مطرح کرد: چالش‌های انجمن مهندسی کامپیوتر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی شهرری ناهماهنگی‌های افراد تیم در ابتدای کار، کمبود تعداد افراد تیم و ازدحام امور، نبودن زمان کافی و ... بوده؛ اما هیچ‌کدام از این چالش‌ها دلیل بر پیش نرفتن روند انجام کار‌ها نبوده، با تفکر و تدبیر تلاش داشتیم که چالش‌ها را به حداقل برسانیم که در این مورد موفق بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: همکاری با افراد و اشخاص مختلف با مهارت و توانایی‌های محتلف مهم‌ترین تجربه برای انجمن بود و از ابتدا به این موضوع پی بردیم که هرکار از ابتدا سازماندهی نشده و باید با برنامه‌ریزی و مشخص کردن عوامل‌ مختلف و از همه مهم‌تر مشخص کردن اهداف، تیم را سازماندهی کنیم.

دبیر انجمن مهندسی کامپیوتر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی شهرری تشریح کرد: مهم‌ترین موضوع اینکه افراد تیم در کنار هم رشد می‌کنند و بدون هم به اهداف بزرگی نخواهند رسید و به این نتیجه رسیدیم که نباید از همکاری، تعامل، صبر و سودجمعی قافل باشیم.

سادات‌ترابی، مهم‌ترین دلیل‌ برترشدن انجمن مهندسی کامپیوتر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی شهرری را ناامید نشدن و تلاش برای پیاده‌سازی اهداف تیم عنوان کرد و یادآور شد: باید از رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد یادگار امام خمینی شهرری قدردانی کنم که اجازه نداد، ناامید شویم.

وی برنامه‌های پیش روی انجمن مهندسی کامپیوتر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی شهرری را بزرگ‌تر شدن تیم و انجام پروژه‌های بزرگ با دستاورد‌های علمی چشمگیر عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر